پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1454 تاریخ : 1390/05/09-00:00:00
,8,
توانگری مالی،فضای رقابتی صنعت بیمه را افزایش می دهد

یک مقام مسئول در بیمه مرکزی:

توانگری مالی،فضای رقابتی صنعت بیمه را افزایش می دهد

:سرپرست معاونت طرح توسعه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: با اجرایی شدن آیین نامه جدید '40 ' و توانگری مالی، بی شک فضای رقابتی مناسب و تخصصی تری را در صنعت بیمه شاهد

 

به گزارش روز یکشنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت ،'پرویز خسروشاهی' درباره نهایی شدن آیین نامه 40 شرکت های بیمه گفت :اصلاح این آیین نامه حدود هفت ماه در پژوهشکده بیمه مورد مطالعه دقیق قرار گرفت که درصورت تصویب آن شرکت های بیمه به چند نوع تقسیم می شود.
وی ادامه داد: این تقسیم بندی شامل شرکت های بیمه عمومی (جنرال)، شرکت های بیمه منطقه ای و شرکت های بیمه تخصصی می شود.
خسروشاهی درباره ویژگی های مربوط به هرنوع تقسیم بندی تصریح کرد : اگر از شرکت های بیمه مناطق آزاد صرفه نظر کنیم،شرکت های بیمه جنرال تنها نوع بیمه رایج در صنعت بیمه کشور است و همه آحاد مردم هم فقط با همین نوع بیمه سر و کار دارند، اما دو نوع شرکت بیمه دیگر یعنی منطقه ای و تخصصی با نوع جنرال تفاوت دارد.
به گفته ی وی عملکرد شرکت های بیمه منطقه ای، نسبت به نوع جنرال محدودتر است، زیرا این نوع شرکت ها بنا به نوع امکانات مالی و غیر مالی که برای شرکت خود تعریف می کنند منطقه خاصی را تحت پوشش بیمه ای قرار می دهند.
سرپرست معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی بیمه های تخصصی را نوعی دیگر ازبیمه ها برشمرد و اظهار داشت : بیمه های تخصصی هم که از اسمش بر می آید فقط در حوزه های خاص به موضوع بیمه می پردازند و نظیر بیمه های جنرال در رشته های مختلف سرمایه گذاری نمی کنند.
وی اجرایی شدن این آیین نامه را برای صنعت بیمه کشور امری مفید دانست و گفت: امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا این تقسیم بندی ها امری رایج است که با اجرایی شدن آن بی شک فضای رقابتی مناسب و تخصصی تری در صنعت بیمه شاهد خواهیم بود.
خسروشاهی آیین نامه شماره 40 بیمه را امکانی برای سرمایه گذاران در این صنعت اعلام کرد و اظهار داشت :سرمایه گذاری در صنعت بیمه در دنیا بسیار متنوع است و این موضوع می تواند فرصتی برای تنوع بخشیدن به فرصت های سرمایه گذاری در صنعت بیمه کشور باشد و این به نفع بیمه گذاران و بیمه گران نیز خواهد بود.
این مقام مسئول بیمه درباره توانگری مالی شرکت های بیمه تصریح کرد : بیمه مرکزی در راستای استقرار نظارت مالی درصدد تدوین ضوابط و معیارهای بررسی توانگری مالی شرکت‌های بیمه است که با نهایی شدن ضوابط و شاخص‌های مذکور و اجرای آن، نظارت بیمه مرکزی بر عملکرد شرکت‌های بیمه شکل بهتری را به خود خواهد گرفت.
وی در ادامه گفت : توانگری مالی شرکت‌ها باید براساس 'ضریب توانگری مالی ' محاسبه ‌شود که در حال حاضر چنین نیست و نظارت مالی بر فعالیت مؤسسات بیمه ملی براساس مجموعه‌ای از متغیرهای مالی که در صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه قید شده ، انجام می‌شود.
خسرو شاهی بیان کرد : به منظور سنجش توان مالی شرکت ها برای ایفای تعهدات خود نسبت به قراردادها، یک تقسیم بندی برای سنجش شرکت ها در نظر گرفته شده است تا این شرکت ها نسبت به تعهدات خود جوابگو باشند، به همین منظور پنج سطح برای توان مالی آنها منظور شده است تا شرکت ها به لحاظ کارایی مورد محاسبه قرار بگیرند.
وی افزود : توانگری مالی در واقع توان مالی شرکت ها را اندازه گیری می کند تا نسبت به قدرت ایفای تعهدات آنها مطلع و مراقب باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 279
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران