پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1447 تاریخ : 1390/05/09-00:00:00
,8,
سیمانی ها در انتظار آزادسازی قیمت‌

سیمانی ها در انتظار آزادسازی قیمت‌

:بیش از ۱۸۱ هزار تن سیمان ۱۳ تولیدکننده در یک ماه اخیر در رینگ صنعتی بورس کالا به فروش رفت که به گفته تولیدکنندگان اگر تعیین قیمت دستوری از معاملات بورس حذف شود، حجم معا

 

به گزارش روز یکشنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت ،بیش از یک سال از ورود سیمان به بورس کالا می گذرد و نگرانی هایی در خصوص خروج تولیدکنندگان سیمان از بورس به دلیل استقبال پایین خریداران و اعمال قیمت دستوری برای این محصول وجود داشت، اما با نگاهی به آمار معاملات بورس کالا در ماه گذشته با ارقامی باور نکردنی درمقابل گروه سیمان روبه رو می شویم که بیانگر بهبود معاملات این محصول خاکستری در بورس است  .

مدیر فروش سیمان صوفیان در خصوص بهبود معاملات سیمان در بورس گفت: خرید و فروش کنونی سیمان در بورس قابل مقایسه با سال گذشته نیست، زیرا تولیدکنندگان زیادی عرضه های مستمری در بورس انجام می دهند و حجم معاملات این محصول روز به روز در حال افزایش است  .

حسن جدیری درباره برنامه سیمان صوفیان برای عرضه در بورس کالا اظهار داشت : شرکت سیمان صوفیان در نیمه نخست امسال ماهانه ۶ هزار تن محصول تولیدی اش را در بورس عرضه می کند که احتمال افزایش این رقم در نیمه دوم سال وجود دارد.

او در پاسخ به این سوال که آیا از معاملات بورس رضایت دارید؟ گفت: تا به حال هیچ مشکلی در معاملات بورس وجود نداشته اما تنها مشکل بورس ، اعمال قیمت های دستوری همچون بازار آزاد است که اگر قیمت سیمان در بورس براساس عرضه و تقاضا تعیین شود به طور حتم حجم معاملات این محصول استراتژیک چند برابر می شود.

مدیر فروش سیمان صوفیان در باره خریداران سیمان اظهار داشت: خریداران سیمان صوفیان همان خریداران قدیمی هستند که با هماهنگی انجام شده از این پس، از بورس نیاز خود را تامین می کنند.   

به گفته جدیری، ظرفیت تولید سالانه سیمان صوفیان یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن است که در صورت تعیین قیمت سیمان در بورس براساس عرضه و تقاضا ، تمام تولیدکنندگان سیمان خود را در بورس کالا عرضه خواهند کرد.

براساس این گزاش، درحال حاضر سیمان اصفهان، آبیک، بهبهان، خوزستان، دشتستان، سپاهان، شرق، صوفیان، فارس نو، فیروزکوه، کردستان، ممتازان کرمان و شرکت بین المللی ساروج بوشهر تولیدکنندگانی هستند که هر هفته محصولاتشان را روی تابلوی معاملات بورس می برند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 263
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران