پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1445 تاریخ : 1390/05/09-00:00:00
,5,
یک میدان جدید گازی در جنوب کشور کشف شد

یک میدان جدید گازی در جنوب کشور کشف شد

وی گفت: ذخایر میدان گازی فرزاد الف نیز امسال به فهرست اکتشافات جدید افزوده می‌شود.

مدیر اکتشاف شرکت‌ملی‌نفت اعلام کرد: یک میدان جدید گازی با حجم قابل توجه ذخایر درجا در بخش خشکی جنوب کشور گشف شد.

به گزارش روز یکشنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت،  سیدمحمود محدث "در خصوص لایه نفتی میدان پارس جنوبی در غرب این میدان حفاری و اکتشاف خواهیم داشت "، گفت: نفت و گاز پارس تاکنون در بخش جنوب شرق پارس جنوبی فرآیند اکتشاف و توسعه لایه نفتی این میدان را دنبال می‌کرد.
وی افزود: در روند اکتشاف در غرب میدان پارس جنوبی فقط مطالعات ژئوفیزیکی انجام شده است و هنوز حفاری نداشته‌ایم اما مطالعات لرزه‌نگاری نشان می‌دهد آنجا باید عملیات حفاری برای اکتشاف انجام شود.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت با بیان اینک: "از اول امسال قرار بود 5 میدان جدید را تا آخر سال کشف و اعلام کنیم "، گفت: کشف میدان خیام پیش از این اعلام شده است و جزئیات کشف دومین میدان نیز در اختیار مقامات شرکت ملی نفت و وزارت نفت گذاشته شده است.
وی اضافه کرد: این میدان در جنوب کشور و در بخش خشکی واقع شده و یک میدان گازی با حجم قابل توجه محسوب می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه: "تلاش می‌کنیم بیهوده قول ندهیم "، گفت: در 3 میدان جدید دیگر دکل‌‌های حفاری را اضافه کرده‌ایم و در قسمت‌های مخزنی این میدان‌ها حفاری انجام شده و شواهد مورد نیاز برای اثبات وجود ذخایر هیدروکربوری قابل توجه در آنها به دست آمده است.
محدث افزود: به دلیل اینکه هنوز تست‌ها به پایان نرسیده است حجم این میادین کاملاً مشخص نیست اما مطمئنیم منابع قابل توجهی در این 3 میدان وجود دارد.
وی اظهار داشت: یکی از این 3 میدان، میدان فرزاد الف است که یک میدان گازی با ذخایر قابل اعتنا محسوب می‌شود.

وی در ادامه گفت: در جزیره هندورابی لرزه‌‌نگاری انجام شده و در حال انتخاب پیمانکار برای ساخت اسکله هستیم چرا که هندورابی هیچ امکانات ندارد.
مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت اضافه کرد: برای طراحی اسکله و برآورد هزینه مورد نیاز یک مشاور انتخاب کردیم که نتایج مطالعه خود را به ما ارائه کرد و از هیئت مدیره شرکت ملی نفت مصوبه و بودجه مورد نیاز برای این کار را گرفتیم که به‌زودی برای انتخاب پیمانکار برای ساخت اسکله‌ای که قابلیت انتقال دکل حفاری را داشته باشد اقدام خواهیم کرد. 
این مقام مسوول با اشاره به زمان چند ماه مورد نیاز برای ساخت اسکله در هندورابی گفت: هندورابی یکی از امیدهای خوب آینده در اکتشاف میادین هیدروکربوری است.
محدث اظهار داشت: در میدان کپه‌داغ نیز در لرزه‌نگاری اخیر شناسایی موقعیت برای حفاری انجام شده که در حال اقدام برای انتخاب پیمانکار برای ساخت جاده و محل حفاری هستیم؛ در کپه‌داغ از نظر ژئوفیزیکی به هدف قابل حفاری رسید‌ه‌ایم و آن را دنبال خواهیم کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 295
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران