پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1443 تاریخ : 1390/05/09-00:00:00
,5,
گزارش مانور واکنش در شرایط اضطراری

گزارش مانور واکنش در شرایط اضطراری

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه البرز به منظور تقویت آمادگی و واکنش در شرایط اضطراری و حفظ زیر ساختهای حیاتی و کاهش آسیب پذیری اقدام به اجرای رزمایش آتش نشانی در محل

 

 

به گزارش شبکه شبکه تخصصی بانک و صنعت،  در این رزمایش نیرو های امداد رسان آتش نشانی ، سازمان هلال احمر ، نیروی انتظامی ، بهداری و بهداشت صنعت نفت البرز، مدیران جایگاههای عرضه فرآورده و CNG   و مدیریت بحران استان البرز حضور داشتند .

رزمایش آتش نشانی و پدافند غیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه البرز راس ساعت 10:30 طبق برنامه آغاز شد که حریق فرضی به ترتیب در سکوی بارگیری و مخازن انبار نفت توسط نیرو های این شرکت و نیرو های امداد رسان، اطفاء گردید و مصدومین حادثه فرضی توسط نیرو های بهداری و بهداشت صنعت نفت و هلال احمر ابتدا به محل امن و سپس جهت مداوا به درمانگاه انتقال یافتند . نور واکنش در شرایط اضطراری منطقه البرز در پنج مرحله به اجرا گذاشته شد.

 

مرحله اول: افتتاحیه

تلاوت قرآن، سرود جمهوری اسلامی ایران و شرح سناریوی مانور توسط رئیس HSE                                 

 مرحله دوم: اطفاء حریق سکوی شماره 8

با توجه به اعلام حریق توسط یکی از پرسنل بارگیری که بر اثر آتش سوزی در سکوی بارگیری که ازحادثه مطلع گردیده به صدا درمی آید. کلیه تیمها و پرسنل انبار پس از اطلاع بلافاصله به محل حادثه آمده و با برنامه ریزی جهت اطفاء حریق توسط فرمانده آتش آغاز میگردد.

1- خروج نفتکشها از محل حادثه و هدایت به سمت محل امن

2- دو تیم جهت عملیات قطع فراورده با استفاده از وسایل حفاظتی نسبت به بستن ولو اقدام مینماید.

3-  همزمان حمل مصدوم توسط گروه امداد و نجات انجام میگردد.

4- عملیات مبارزه با حریق جهت اطفاء نفتکش توسط بنز اطفاء حریق، مانیتورهای کفساز از دو جهت و یک خط این لاین 900 صورت میگیرد.

5- یک تیم جهت ایجاد پرده حفاظتی کولینگ سکوی مجاور سکوی 8 اقدام مینماید.

 

مرحله سوم: اطفاء حریق مخزن شماره 3

با توجه به اعلام حریق در مخزن شماره 3 توسط یکی از پرسنل انبار،عملیات جهت گروه بندی مجدد و اعزام تیمها جهت اطفاء حریق مخزن 3صورت می پذیرد.

1- انتقال کف بوسیله مانیتور کفساز  به روی مخزن3

2- با توجه به حضور نیروهای امدادرسان آتش نشانی شهر نسبت به جانمایی آنها اقدام میگردد و از 2  طرف اقدام به کولینگ  بدنه مخزن مینمایند.

3- بوسیله یک دستگاه مانیتور، پرده حفاظتی کولینگ برای محافظت از مخازن جانبی ایجاد میگردد.

4- همچنین خودرو اطفاء حریق شرکت نسبت به کولینگ بدنه از ضلع دیگر اقدام مینماید.

 

مرحله چهارم: عملیات رفع آلودگی و شستشوی محیط زیست

با اعلام پایان عملیات اطفاء، کلیه تیمها با فرماندهی مسئول بهداشت و محیط زیست منطقه نسبت به پاکسازی و شستشوی محوطه و جمع آوری آبهای سطحی و انتقال به محل مناسب اقدام مینماید.

 حله پنجم: اختتامیه

جلسه پرسش و پاسخ در خصوص نقاط ضعف و قوت مانور و در انتها نمایش فیلمهای حوادث انبارهای نفت و جایگاههای عرضه فرآورده و CNG  

 

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 338
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران