پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1441 تاریخ : 1390/05/09-00:00:00
,1,
امضای تفاهم نامه تأسیس یک بانک خصوصی بین المللی  در ایران

امضای تفاهم نامه تأسیس یک بانک خصوصی بین المللی در ایران

دبیر کل اتاق تعاون ایران گفت: تفاهم نامه تأسیس بانک بین المللی در ایران با امکان راه اندازی شعب خارجی در عراق و ترکیه به امضاء رسید.

به گزارش روز یکشنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت" حسین رحمانی نیا" در تشریح برخی دستاوردهای این دوره از برگزاری نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان، اظهار داشت: تفاهم نامه ایجاد یک بانک بین المللی در ایران بین نمایندگانی از ترکیه و عراق به امضاء رسید که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح و بهره برداری از آن باشیم.
وی، نبود شعب بانک‌های ایرانی در کشور عراق را یکی از اصلی ترین چالش های پیش روی تجار و بازرگانان در مبادلات تجاری برشمرد و ادامه داد: سرمایه اولیه افتتاح بانک مشترک ایرانی، ترکیه ای و عراقی مورد بحث، باید 100 درصد خصوصی تأمین و در راستای حمایت از فعالان اقتصادی شاغل در بخش های غیردولتی بکار گرفته شود.
دبیر کل اتاق تعاون ایران با اشاره به این‌که در دوره قبل نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در مجموع حدود 40 تفاهم نامه همکاری طی چهار روز به امضاء رسیده بود، خاطرنشان کرد: در این دوره از نمایشگاه صنعت ساختمان تهران مجموعاً 85 تفاهم نامه همکاری منعقد شد که حکایت از رشد بیش از دو برابری دارد.
وی تصریح کرد: تأسیس و راه اندازی مرکز تجاری جدید ایران در بصره، ایجاد کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و عراق، سرمایه گذاری به منظور ایجاد خط تولید و راه اندازی کارخانجات ایرانی در عراق، مشارکت فعالان ساختمانی ترکیه ای در ساخت پروژه های ساختمانی ایران از دیگر مباحثی بود که در این نمایشگاه برروی آنها توافق شد.
رحمانی نیا اظهار داشت: مطابق گزارش‌های واصله؛ فقط ارزش قرارداد ایجاد بانک سه جانبه حدود 200 میلیون دلار ارزش قراردادهای جانبی اعم از راه اندازی خط تولید در عراق، مشارکت شرکت های ترکیه در ساخت پروژه های ساختمانی و غیره 780 میلیون دلار برآورد شده است.
وی با اشاره امکان عقد نهایی یک قرارداد 3 هزار میلیارد دلاری بین ایران و نماینده ای از شرکت ترکیه ای - روسی تا یک ماهه آتی، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مهم ترین قراردادهایی که طرف ایرانی با یک شرکت ترکیه ای - روسی به توافق رسیده، قرارداد ساخت و راه اندازی خطوط مترو در شهرهای مختلف ایران است که توافق مقدماتی آن به سرانجام رسیده اما برای نهایی کردن آن قرار است در مراجعه بعدی که یک ماه دیگر خواهد بود به توافق برسند.
دبیر کل اتاق تعاون ایران در مجموع دستاوردهای این دوره از نمایشگاه را رو به رشد و مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: مساعدت مسوولان امر در پایش توانمندی های تولیدکنندگان و بنگاه‌های اقتصادی داخل و نیز فراهم کردن امکان حضور آسان تر فعالان اقتصادی دیگر کشورها در عرصه اقتصادی ایران به منظور برگزاری هر چه باشکوه تر نمایشگاه های بین المللی لازمه معرفی و عرضه ظرفیت های اقتصادی ایران به دیگر کشورها تا دستیابی به اهداف متعالی است



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 284
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران