پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1433 تاریخ : 1390/05/08-00:00:00
,9,
توان صادرات 2 میلیون تن گندم را داریم

توان صادرات 2 میلیون تن گندم را داریم

:وزیر جهاد کشاورزی در مشهد گفت: سال جاری نه تنها نیاز کشور به گندم در داخل تأمین می شود، بلکه توان صادرات 2 میلیون تن گندم در کشور پدید آمده است.

 

به گزارش روز شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت :صادق خلیلیان در حاشیه بازدید از نمایشگاه فناوری کشاورزی در مشهد با تاکید اظهار داشت: با دادن تسهیلات با سود پایین به محققان صنعت کشاورزی می توان دستاوردهای آنان را به مرحله تجاری سازی رساند و با حمایت از این دستاوردها از کشاورزی نیمه سنتی به کشاورزی پیشرفته و مکانیزه حرکت کرد    .

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تاخیر دو ماه تصویب بودجه، بیان داشت: به همین سبب در اختصاص بودجه تاخیر افتاد که سعی بر آن است که در ادامه کار با اختصاص هایی که داده می شود این تاخیر جبران شود    .

وی تأکید کرد: در حالی که قبل از انقلاب، ایران در بسیاری از محصولات کشاورزی وابسته به خارج بود بعد از انقلاب تولیدات در داخل رونق گرفت و هم اکنون ضریب خودکفایی و امنیت غذایی به 92 درصد رسیده است که بالاترین ضریب امنیت غذایی در دنیا به شمار می رود و از نظر امنیت ملی نیز اهمیت بسیار بالایی دارد  .

وی گفت: این ها همه نشان از مسیر پیشرفت و تأمین نیاز غذایی کشور در داخل دارد و با این میزان تولید کشاورزی نیاز 75 میلیون نفر ایرانی تامین می شود.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: با وجود اجرای طرح هدفمندی یارانه ها از سال قبل ذخایری از سوی دولت پیش بینی شده بود که در صورت نیاز وارد بازار شود اما آن قدر کشاورزان نیاز بازار را تأمین کردند که نوبت به استفاده از ذخایر نرسید.

خلیلیان تاکید کرد: از سال 87 کشور درگیر بزرگ ترین خشکسالی شد که بعد از آن هنوز استان هایی به صورت جسته و گریخته همچنان دچار خشکسالی هستند و شرایط برای تولیدکنندگان بسیار سخت شده، اما با همه توان خود برای انقلاب و کشور تلاش می کنند، تا امنیت غذایی کشور محفوظ بماند.

خلیلیان افزود: سال گذشته صادرات محصولات کشاورزی اعم از فراوری شده و خام به مرز 5.1 میلیارد دلار رسید که از نظر وزنی 33 درصد رشد داشت، در بخش واردات نیز 30 درصد وزن واردات کشاورزی کاهش یافت.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: سال جاری نه تنها نیاز کشور به گندم در داخل تأمین می شود، بلکه توان صادرات 2 میلیون تن گندم در کشور پدید آمده است این در شرایطی است که پاییز سال 89 هنگام کاشت گندم از نظر بارندگی شرایط سختی در کشور پدید آمد، اما با اقدامات کشت آبی نه تنها نیاز کشور تأمین شد، بلکه 2 میلیون تن مازاد گندم نیز تولید شده است.

وی همچنین از نمایشگاه دستاوردهای محققان کشاورزی در مرکز رشد فناوری جهاد کشاورزی بازدید کرد.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 274
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران