پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1410 تاریخ : 1390/05/05-00:00:00
,15,
فیضی: مشترکان در ایران از تلفن همراه به درستی استفاده نمی کنند

مدیر عامل مخابرات ایران

فیضی: مشترکان در ایران از تلفن همراه به درستی استفاده نمی کنند

: مشترکان تلفن همراه در ایران به دلیل عدم فرهنگ سازی مناسب، از امکانات تلفن همراه خود استفاده نمی‌کنند که این خلأ فرهنگ‌سازی ناشی از عدم وجود مدیریت جامع در اصول فناوری

 به گزارش روز چهارشنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت، صابر فیضی در سومین همایش بین‌المللی مخابرات ایران با محوریت شبکه ملی اطلاعات، اظهار داشت: بحث شبکه اطلاعات ملی از 5 سال پیش با عناوین مختلف مطرح شده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: البته ما در رابطه با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات اعتقاد داریم که بستری که هم اکنون در زیرساخت کشور موجود است به درستی مورد استفاده قرار نگرفته می‌توان گفت که از بسترهای زیرساختی فعلی بسیار کم استفاده شده است.
وی ادامه داد: در دنیا بسترهای ارتباطی به صورت یک مجموعه چند وجهی دیده می‌شوند و در اتحادیه بین‌المللی مخابرات، 5 محور اصلی به عنوان افراد گوناگون شبکه‌های ارتباطی در نظر گرفته می‌شوند که عبارتند از بستر شبکه (بحث‌های زیرساختی از جمله سیم و کابل)، پرورش افراد، قوانین و مقررات، فرهنگ‌سازی و محتوا.
فیضی در ادامه صحبت‌هایش تصریح کرد:‌ اگر به برنامه چهارم نگاهی داشته باشیم، می‌فهمیم که تمام این موارد در برنامه چهارم نیز پیش‌بینی شده بود اما به غیر از مقوله زیرساخت، هیچ یک از بحث‌های دیگر عملی نشد که در نتیجه آن چند وجهه بستر ارتباطی در حال حاضر به صورت یک خط درآمده است.
وی توضیح داد: برای مثالی ساده، هم اکنون به واقع چند درصد از مشترکان تلفن همراه از امکانات تلفن همراه استفاده می‌کنند؟ و علت این امر این است که فرهنگ استفاده از تلفن همراه در کشور جا ایجاد نکرده‌ایم.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ادامه داد:‌در صورتی که محتوا در کشور داشته باشیم ارتباطات لازم ایجاد خواهد شد؛ مانند وقتی ماهواره‌ها راه افتاده‌اند و چه بخواهیم و چه نخواهیم رسیورها به کشور وارد شدند.
فیضی افزود: بنابراین نخست باید محتوا را آماده کنیم و مطمئن باشیم که با فراهم بودن محتوا وسیله سمت مشترک ایجاد خواهد شد.
وی ادامه داد:‌ فرض کنید که جمعیت دانشگاهی را نیز برای پیشبرد لازم این فناوری آموزش دادیم، حال چه کسی مسئول فرهنگسازی در کشور است و هم اکنون فرهنگ سازی در کشور متولی مشخصی ندارد.
فیضی اظهار داشت: در صورتی که بتوانیم یک نگرانی را از مسئولان کشور بگیریم مشکل حل خواهد شد و این نگرانی این است که اگر همه چیز را روی آی تی قرار دهیم، شفافیت زیاد خواهد شد و وقتی شفافیت وجود داشته باشد، کاربران خودشان آنچه که لازم دارد را یاد می‌گیرند و به دنبالش می‌روند.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به ذکر مثالی از یکی از اقدامات شرکت مخابرات ایران اشاره کرد و اظهار داشت: در قالب برنامه چهارم پیش بینی شده بود که مخابرات دولتی تمام دانشگاه‌ها را با فیبر نوری به هم متصل کند؛ این کار انجام شد و اکثر دانشگاه ها نیز کتابخانه‌های خود را به صورت دیجیتال درآوردند؛ اما ارتباطی که بتواند کتابخانه‌های دیجیتال دانشگاه را به هم متصل کند و امکان استفاده از این کتابخانه‌ها را فراهم نماید، مهیا نشد.
مدیرعامل مخابرات ایران تصریح کرد: این مشکل به دلیل عدم وجود مدیریت بر اصول فناوری اطلاعات در کشور حادث شد و بنابراین مشکل اصلی فنآوری اطلاعات کشور، عدم مدیریت بر اصول فناوری اطلاعات است و تا زمانی که مدیریت جامعی در اقدامات انجام شده نباشد، نتیجه مطلوب از هر اقدامی که از سوی هر نهادی انجام شود حاصل نخواهد شد و بی‌فایده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 398
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران