پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 517296 تاریخ : 1399/05/14-13:56:34
,8,
140 شرکت جدید آماده ورود به بورس می شوند

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار:

140 شرکت جدید آماده ورود به بورس می شوند

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام اینکه در چهار ماه نخست امسال، 100 هزار میلیارد تومان تامین مالی در بازار سرمایه انجام شده است، افزود: 140 شرکت در بورس و فرابورس در حال طی کردن فرایند پذیرش هستند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از بازار سرمایه، حسن قالیباف اصل اضافه کرد: سال گذشته در چهار ماه ابتدایی 30 هزار میلیارد تومان تامین مالی انجام شده بود، بدین ترتیب امسال تامین مالی بوسیله بازار سرمایه بیش از سه برابر رشد داشته است.

وی با اشاره به هدف گذاری های انجام شده، رونق بازار ثانویه به بازار اولیه و تولید هدایت می شود، گفت: هفته گذشته شورای عالی بورس، سقف صندوق های سرمایه گذاری را از 10 به 30 هزار میلیارد تومان افزایش داد که به این ترتیب هم دولت در انتشار اوراق و هم شرکت ها می توانند از این منابع استفاده کنند.

قالیباف اصل با بیان اینکه تا هفته گذشته یک عرضه اولیه در روزهای چهارشنبه انجام می شد، گفت: هفته گذشته عرضه اولیه دو برابر شد و این در حالی است که آمار عرضه اولیه امسال در مقایسه با سال گذشته بسیار بیشتر است و بطور نمونه کل سال گذشته پنج هزار و 300 میلیارد تومان عرضه اولیه انجام شد، در حالی که در چهار ماه نخست امسال ارزش عرضه های اولیه از 13 هزار و 700 میلیارد تومان گذشت.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه از ابتدای سال اقدام های زیادی را برای تسهیل حضور بخش خصوصی در بازار سرمایه و تامین مالی آنها انجام داده ایم، افزود: امسال سران سه قوه مصوبه خوبی در این باره داشتند. از جمله مالیات شرکت هایی که امسال وارد بورس می شوند، دوباره بررسی نمی شود که انتظار می رود بخش خصوصی از این امکان به خوبی استفاده کند.

قالیباف اصل توضیح داد: اکنون 90 شرکت در فرابورس و 50 شرکت در بورس اوراق بهادار تهران در فرایند پذیرش قرار دارند، ضمن اینکه امسال بیشترین فعالیت در بازار سرمایه بر تقویت تامین مالی متمرکز شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 282
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران