پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 489136 تاریخ : 1398/05/16-15:32:50
,13,
14 نوع میوه جدید تا پایان سال معرفی می‌شود

رئیس موسسه تحقیقات علوم باغبانی:

14 نوع میوه جدید تا پایان سال معرفی می‌شود

رئیس موسسه تحقیقات علوم باغبانی گفت: طی چند ماهه اخیر پنج رقم جدید محصول باغی از سوی این موسسه معرفی شد و 14 رقم دیگر نیز از انواع میوه‌های معتدل و سردسیری تا پایان امسال معرفی خواهد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، شکرالله حاجی وند با بیان اینکه این پنج رقم معرفی شده شامل دو رقم انگور و سه رقم زردآلو است افزود: 14 رقمی که توسط پژوهشکده میوه‌های معتدل و سردسیری این موسسه تحقیقاتی در دست معرفی است شامل دو رقم گیلاس، شش رقم زردآلو، دو پایه انگور، دو رقم سیب و دو رقم جدید فندق می شود.

وی با بیان اینکه موسسه تحقیقات باغبانی دارای هفت پژوهشکده است، گفت: این پژوهشکده ها شامل پژوهشکده میوه‌های معتدل و سردسیری، سبزی و صیفی، چای، مرکبات و میوه‌های نیمه گرمسیری، گل و گیاهان زینتی، پسته و همچنین خرما و میوه های گرمسیری است و یکی از مهمترین این پژوهشکده ها به لحاظ اهمیت و سطح زیر کشت مربوط به میوه های معتدل و سردسیری است.

رئیس موسسه تحقیقات علوم باغبانی ادامه داد: پژوهشکده میوه‌های معتدل و سردسیری دارای 61 محقق و هیات علمی است که 97 پروژه تحقیقاتی مختلف از 26 نوع محصول را در سراسر کشور دنبال می کند.

وی گفت: 50 تولید کننده و مدیر باغبانی از 22 استان دارای شرایط آب و هوایی معتدل و سردسیری از ارقام بانک ژن محصولات باغی و پروژه‌های تحقیقاتی پژوهشکده میوه‌های معتدل و سردسیری و ایستگاه‌های تحقیقاتی وابسته به موسسه تحقیقات علوم باغبانی بازدید کردند.

حاجی وند هدف از این بازدید را آشنایی و بررسی 24 رقم داخلی و خارجی که قابلیت تجاری شدن دارند، عنوان کرد.

وی ادامه داد: این 24 رقم شامل 11 رقم داخلی زردآلو، انگور، به و گردو و 13 رقم خارجی از محصولات مختلف به ویژه هسته‌داران از جمله هلو است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 271
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران