پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1391 تاریخ : 1390/05/05-00:00:00
,7,
طلا رکورد تاریخی دیگری ثبت کرد

طلا رکورد تاریخی دیگری ثبت کرد

: با تشدید نگرانی سرمایه‌گذاران نسبت به تنش میان کنگره و کاخ سفید بر سر سقف بدهی‌های ملی آمریکا قیمت جهانی طلا رکورد جدیدی بر جای گذاشت و به 1622 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش روز چهارشنبه شبکه تتخصصی بانک و صنعت : یمت طلا نسبت به روز جمعه بیش از 20 دلار افزایش داشته است و انتظار می رود روند صعودی قیمت این فلز گرانبها همچنان ادامه پیدا کند .

، بروز بن بست در مذاکرات کنگره و کاخ سفید بر سر سقف بدهی های ملی این کشور مهمترین عامل افزایش قیمت طلا طی روزهای اخیر بوده است. دولتمردان آمریکا تنها یک هفته وقت دارند به اختلافات خود در مورد سقف بدهی های این کشور پایان دهند. بدهی های ملی آمریکا به 14.3 تریلیون دلار رسیده است و دموکرات ها خواستار افزایش سقف این رقم و افزایش مالیات ها برای جبران آن هستند اما جمهوریخواهان که اکثریت را در کنگره در دست دارند تاکید می کنند دولت اوباما باید سیاست ریاضتی را در پیش بگیرد.

بر اساس این گزارش در معاملات آنلاین نیویورک در حال حاضر هر اونس طلا در برابر 1620 دلار معامله می شود که از رکود 1622 دلاری خود 2 دلار کاهش یافته است.

قیمت طلا طی یک ماه گذشته 118 دلار و در یک سال گذشته 430 دلار افزایش داشته است.اگرچه 1622 دلار برای هر اونس طلا بالاترین قیمت برای این فلز است اما با در نظر گرفتن تورم، این فلز در ژانویه 1980 بالاترین ارزش را داشته است. در آن زمان هر اونس طلا در برابر 850 دلار معامله شد و در حال حاضر اگر طلا به 2400 دلار در هر اونس برسد به ارزش واقعی خود در آن زمان خواهد رسید.

به عقیده کارشناسان روند صعودی قیمت طلا تا یک هفته آینده ادامه خواهد یافت اما در صورت رسیدن کنگره و کاخ سفید به توافقی ممکن است به یک باره کاهش یابد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 277
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران