پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1378 تاریخ : 1390/05/05-00:00:00
,10,
در بازار کشورهای عربی؛ فروش فرش دستباف ایران به 2.5 میلیون دلار رسید

در بازار کشورهای عربی؛ فروش فرش دستباف ایران به 2.5 میلیون دلار رسید

: رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت سهامی فرش ایران گفت: شرکت سهامی فرش ایران موفق به انعقاد قرارداد 2 میلیون و 500 هزار دلاری فروش فرش در بازار کشورهای عربی در سال‌جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سهیل عابدی در همایش ملی فرش ایران در شهرکرد اظهار داشت: این شرکت همچنین موفق به انعقاد قرارداد 500 هزار دلاری فروش فرش ایران در بازار اروپا شد.
    وی بر ضرورت تولید فرش دستبافت متناسب با سلائق و نیازهای بازار روز دنیا، گفت: به روز کردن طرح و نقش قالی برای فروش در بازارهای جهانی مطابق با سلیقه‌های متفاوت به یک ضرورت در فرشبافی ایران تبدیل شده است.
    عابدی توسعه بازارهای هدف را استراتژی شرکت فرش ایران در سال‌جاری برشمرد و گفت: تامین مواد اولیه مرغوب و ترویج فرش‌های اصیل ایرانی از دیگر این سیاست‌ها و اولویت‌ها به‌شمار می‎رود.
    رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران با بیان اینکه سالانه 4 تا 6 میلیون و 500 متر مربع فرش دستباف در کشور تولید میشود، گفت: 70 درصد از تولیدات فرش دستبافت کشور به کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی صادر و مابقی در کشور به فروش می‌رسد.
    وی از فعالیت 200 تا 300 هزار بافنده فرش دستباف در کشور خبر داد و گفت: در فصول مختلف بیش از 600 هزار بافنده فصلی به این تعداد اضافه میشود که شغل اصلی آنها دامداری و دامپروری است.
    عابدی افزود: از این تعداد بافنده فرش در کشور افزون بر 55 هزار بافنده فرش دستباف از مزایای بیمه تامین اجتماعی در کشور بهره‌مند هستند.
    وی ادامه داد: همچنین 100 هزار بافنده دیگر با ثبت اطلاعات خود، در فهرست دریافت خدمات بیمه‌ای هستند و زمینه برای معرفی بقیه بافندگان دارای کارت شناسایی قالیبافی، کارت مهارت مراکز فنی و حرفه‌ای و تاییدیه اداره بازرگانی محل سکونت برای معرفی به سازمان‌های بیمه تامین اجتماعی فراهم شده است.
    رئیس شرکت سهامی فرش ایران با اشاره به صادرات 556 میلیون دلاری فرش دستباف در سال گذشته، گفت: رکود اقتصادی در کشورهای اروپایی و آمریکایی، کپیبرداری از طرح‌ها و نقوش منحصر به فرد فرش ایرانی از دلیل اصلی کاهش عرضه و تقاضای بین المللی فرش دستباف ایران در دنیا است.
    عابدی با اشاره به بازارهای هدف صادرات فرش دستباف کشور، گفت: کشورهای آمریکا، آلمان، ایتالیا، ژاپن، لبنان و امارات متحده عربی از جمله خریداران فرش دستباف ایرانی است.
    وی ادامه داد: این محصول بازارهای جدیدی در کشورهای برزیل، چین، آفریقای جنوبی و روسیه به خود اختصاص داده است.
    رئیس شرکت سهامی فرش ایران در ادامه فرش چهارمحال و بختیاری را یکی از بهترین انواع هنر صنعت‌ها دانست و گفت: برای الگوگیری از نوع بافت فرش این استان شرکت سهامی فرش ایران از شرکت تعاونی روستایی شهرکرد کمک خواهد گرفت.
    نخستین همایش سراسری روسای ادارات فرش سازمان‌های بازرگانی و مدیران شرکت‌های سهامی فرش ایران امروز در شهرکرد برگزار شد. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 290
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران