پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1364 تاریخ : 1390/05/05-00:00:00
,8,
تداوم رشد شاخص

تداوم رشد شاخص

:بورس اوراق بهادار تهران دیروز همچنان بازار متعادلی را پشت سر گذاشت که در آن کمبود نقدینگی و بی‌انگیزگی معامله‌گران حقوقی موجب شد روند رشد ابتدای هفته بورس ادامه یابد ول

 

به گزارش روز چهارشنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت ،در بازار دیروز معامله‌گران در شرایطی فعالیت خود را شروع کردند که عرضه‌های سنگین معامله‌گران کوتاه مدت در روز دوشنبه سطح نقدینگی بازار را با فشار مواجه کرده بود.

در این شرایط از تمایل خرید معامله‌گران در بازار کاسته شد و عملا بازار از صف‌های خرید – به‌جز نماد بانک پارسیان – خالی ماند.
در این شرایط معامله‌گران به تحولات موثر بر بازار و نتایج آن معطوف بودند که در این بخش موضوع معرفی 4وزیر جدید کابینه از سوی رییس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی از اهمیت برخوردار بود. انتظار می رود با تکمیل کابینه، شرایط بازار رو به بهبود بگذارد به ویژه آنکه نهادهای وابسته به این وزارت‌خانه‌ها نقش مهمی را در بازار دارند.
در بازار دیروز معامله‌گران در گروه پتروشیمی شاهد بازگشایی نماد پتروشیمی پردیس پس از تعدیل اخیر سود بودند که این امر در جو ضعیف بازار به 55/2درصد رشد قیمتی بسنده کرد.
در گروه بانکی دیروز اعلام بازگشایی نماد بانک اقتصاد نوین سبب شد تا نمادهای وابسته به این بانک از جمله دو گروه سرمایه‌گذاری ساختمان و گروه بهشهر با صف خرید همراه شوند. دیروز سرمایه گذاری گروه بهشهر و سرمایه گذاری ساختمان با صف خرید همراه شدند.در گروه بانکی امروز فرابورس شاهد گشایش نماد بانک گردشگری و حق تقدم افزایش سرمایه این بانک خواهد بود.
در فرابورس همچنین امروز شرکت کوچک افرانت به روی تابلو خواهد رفت. این در شرایطی است که عرضه اولیه شرکت حمل‌ونقل خلیج فارس به تعویق افتاده است.
در گروه فلزی معامله‌گران دیروز شاهد تشکیل صف خرید برای فولاد مبارکه بودند. رشد قیمت فولاد در بازار داخلی سبب شده فولاد مبارکه به‌رغم آنکه در آستانه آزاد شدن برگه‌های سهام افزایش سرمایه اخیر شرکت قرار دارد با صف ناپایداری مواجه شود.
در گروه فلزی نگرانی از وضعیت بدهی‌های ایالات متحده آمریکا سبب افت ارزش دلار و به تبع آن جهش بهای مواد خام شد که براساس آن بهای مس دوباره به مرز 9هزار و 800دلار بازگشت. بهای روی نیز به مرز 2هزار و 500دلار نزدیک شد و رقم 2هزار و 479 دلار را تجربه کرد. در گروه خودرویی دیروز معاملات نمادهای ایران خودرو همچنان ادامه داشت.
در مجموع بازار دیروز بازاری متعادل و البته کم انگیزه بود که در آن شاخص 108 واحد رشد کرد و به 25هزار و 434واحد رسید. ارزش معاملات نیز دیروز به 4/57میلیارد تومان رسید که 35درصد آنرا معامله 62میلیون سهم خودرو تشکیل داد. از 216نمادی که دیروز به روی تابلو رفتند، 111نماد با افت ارزش و 98 نماد با رشد قیمت همراه شدند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 343
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران