پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1351 تاریخ : 1390/05/04-00:00:00
,16,
 93 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری  در بخش صنعت و معدن

93 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن

سرپرست وزارت صنایع و معادن گفت: در دولت نهم و ابتدای دولت دهم در مجموع 93 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش صنعت‌و‌معدن صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه قبل، رشد پنج برابری داشته است.

 به گزارش روز سه شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت، "مهدی غضنفری " در جمع گروهی از مدیران وزارت صنایع و معادن اظهار داشت: با رشد سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن نشان می دهد که این حوزه به کمال و بلوغ خود نزدیک است و باید بازارهای جدیدی را به روی آن گشود.
وی با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در سال های اخیر در حوزه صنعت و معدن گفت: وزارت‌خانه جدید باید ضمن تداوم فعالیت‌های توسعه ای، بیش از بیش در مسیر صادرات قرار گیرد.
به گفته وی، رشد تولید محصولات صنعتی و معدنی در سال‌های اخیر به این معنا است که سرمایه‌ها به طور کامل در حوزه صنعت و معدن و در مسیر درستی قرار گرفته است.
غضنفری همچنین گفت که میزان سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن در فاصله سال‌های 78 تا 83 در مجموع 14 هزار و 700 میلیارد ریال بوده است.
به گفته سرپرست وزارت صنایع و معادن، فاصله میزان سرمایه گذاری در سال‌های اخیر در مقایسه با 78 تا 83 نشان از رشد بیش از 5 برابری آن نسبت به گذشته دارد.
غضنفری با بیان این‌که باید زمینه سرمایه گذاری‌های بیشتر در حوزه‌های مختلف صنعت و معدن را فراهم کرد، افزود: در ادغام، هدف نخست آن است که صنعت و معدن کشور نیازمند دسترسی به بازارهای جدید است و قصد دارد در کلاس جهانی تولید کند که به طور قطع این پشتیبانی متفاوت از حمایت‎های گذشته خواهد بود.
وی گفت: در فاصله سال‎های 78 تا 83، میزان صادرات بخش صنعت و معدن 18 میلیارد دلار بوده است، درحالی که این میزان در سال‎های 84 تا 89، افزون بر86 میلیارد دلار شد و بیانگر آن است که تا 4 برابر رشد داشته است.
سرپرست وزارت صنایع و معادن کرد: احداث کارخانجات متعدد سیمان و فولاد به معنای رسیدن کشور به خود کفایی دردهه‌های نخست تا سوم انقلاب اسلامی است و از سویی بازارهای جهانی باید وابسته به صادرات کالا باشد.
غضنفری با اشاره به این‌که وزارت‌خانه جدید باید وزارت خارجه دوم باشد، توضیح داد: باید بخشی از پیوندهای ما با اقتصاد جهانی در وزارت‌خانه جدید که تلفیقی از صنعت و تجارت است شکل گیرد نه اینکه فقط به تولید داخل فکر کنیم و در کنار وزارت امورخارجه باید به این موضوع که به چه میزان پیوندهای خود را با اقتصاد جهانی برقرار کنیم به طور جدی بیاندیشیم



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 355
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران