پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 253171 تاریخ : 1395/10/09-10:31:55
,10028,10034,
135 برنامه در حوزه‌های اعتیاد، طلاق و مفاسد اخلاقی اجرایی می‌شود

135 برنامه در حوزه‌های اعتیاد، طلاق و مفاسد اخلاقی اجرایی می‌شود

معاون قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور از اجرای 135 برنامه در رابطه با کاهش و کنترل اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی و گفتمان‌سازی خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رضا محبوبی عصر امروز چهارشنبه در هشتاد و ششمین جلسه شورای اجتماعی وزارت کشور درباره طرح‌های دستگاه‌های مختلف برای کنترل آسیبهای اجتماعی اظهار کرد: تاکنون با 14 دستگاه حول محور کاهش اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی، گفتمان‌سازی و شهرنشینی وارد مذاکره شده‌ایم که از میان آنها با 10 دستگاه تفاهمنامه امضا کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: عقد تفاهمنامه با 10 دستگاه کشور انجام شده و برنامه‌های آنان برای کاهش آسیبهای اجتماعی ذکر شده از هفته آینده اجرایی خواهد شد. 

معاون قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور تصریح کرد: به غیر از این 10 دستگاه با وزارت ورزش و جوانان و وزارت بهداشت در مرحله نهایی تبادل تفاهمنامه هستیم.

محبوبی عنوان کرد: حدود 135 برنامه در زمینه کاهش و کنترل مفاسد اخلاقی، اعتیاد، طلاق، گفتمان‌سازی و حمایت از سازمانهای مردم‌نهاد تنظیم شده است که در این باره تقسیم‌بندی مناسبی صورت گرفته است. 

وی افزود: از میان برنامه‌های طرح شده که به زودی اجرایی می‌شود 8 برنامه مربوط به کاهش و کننترل مفاسد اخلاقی، 44 برنامه در حوزه کاهش و کنترل اعتیاد، 29 برنامه درباره کنترل و کاهش طلاق و 15 برنامه در زمینه گفتمان سازی و حمایت از سازمانهای مردم‌نهاد تنظیم شده است.

معاون قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور تصریح کرد: حدود 100 میلیارد تومان برای اجرای این برنامه‌ها تخصیص خواهد یافت که 43 میلیارد تومان آن برای کنترل و کاهش اعتیاد، حدود 22 میلیارد تومان در حوزه کنترل و کاهش طلاق، 18 میلیارد تومان در زمینه کاهش مفاسد اخلاقی و 16 میلیارد تومان درباره پایش و کنترل آسیبهای اجتماعی خواهد بود. 

محبوبی به دستگاه‌های دخیل در برنامه کاهش و کنترل اعتیاد اشاره کرد و گفت: بجز استانداری‌ها سازمان بهزیستی نیز 10 برنامه به همراه 7 برنامه وزارت کار، تعاون و رفاه امور اجتماعی پیش‌بینی کرده‌ اند که اجرایی خواهد شد. 

وی تصریح کرد: وزارت  علوم و معاونت پیشگیری قوه قضائیه هم برنامه‌هایی را در رابطه با کاهش آسیبهای اجتماعی مدنظر دارند.

معاون قائم مقام وزیر کشور به برنامه‌های مدنظر دستگاه‌های مختلف برای کنترل و کاهش طلاق اشاره کرد وافزود: وزارت آموزش و پرورش، یکی از دستگاه‌هایی است که 5 برنامه در این حوزه خواهد داشت که یکی از این برنامه‌ها برای فرزندان طلاق در نظر گرفته شده است. 

محبوبی تصریح کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز 16 برنامه در رابطه با کاهش مفاسد اخلاقی به اجرا درمی‌آورد و وزارت بهداشت، اطلاعات و قوه قضائیه نیز در این رابطه فعالیت می‌کنند. 

وی عنوان کرد: برنامه‌های خوبی از سوی دستگاهها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته شده و ا میدواریم این برنامه‌ها که هفته آینده اجرایی خواهد شد از طریق ویدئوکنفرانس و در یک زمان مشخص آغاز شود. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 291
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران