پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1337 تاریخ : 1390/05/04-00:00:00
,17,
باید راهکارهایی اتخاذ شود تا منافع بر هزینه ها غلبه کند

وزیر امور اقتصادی و دارایی:

باید راهکارهایی اتخاذ شود تا منافع بر هزینه ها غلبه کند

سید شمس الدین حسینی،در همایش صندوق ضمانت سپرده ها، چالش ها و فرصت ها، افزود: برای رفع مشکلات اقتصادی در کشور، باید نهادهای مالی ایجاد شود تا کیفیت تامین مالی رشد مناسب

به گزارش روز سه شنبه شبکه تخصصی  بانک وصنعت ، اظهار داشت: باید راهکارهایی اتخاذ شود تا منافع بر هزینه ها غلبه کند و بتوانیم فراتر از پوشش ریسک سپرده گذار، به توانمندسازی آنها توجه کنیم.
به گفته حسینی، سپرده گذار باید بتواند بین موسسات اعتباری کم ریسک و شفاف، تفاوت قایل شود.
وی با ابراز نگرانی از گسترش فعالیت های خود بانکی و خود بیمه گری در کشور، گفت : با افزایش میزان انتخاب، نباید از میزان رقابت ها در کشور کاسته شود.
سخنگوی اقتصادی دولت اظهار داشت: از آنجا که سیستم بانکی ماهیت فراگیری دارد، با ماهیت فعالیت های صنعتی و تولیدی متفاوت است و اگر مدیریت موسسه بانکی نامناسب باشد، مشکل سیستمی ایجاد می شود.
وی با اشاره به راه اندازی صندوق ضمانت سپرده ها در آینده نزدیک، گفت: راه اندازی این صندوق یک وظیفه حاکمیتی است، در عین حال باید با ساز و کارهای مناسب ایجاد شود تا بتوان به اهداف مورد نظر دست یافت.
وزیر اقتصادی و دارایی گفت: ایجاد این صندوق هدف نیست بلکه وسیله ای برای تامین خاطر سپرده گذاران محسوب می شود.
وی، اطلاعات سپرده گذاران سیستم بانکی با اطلاعات موسسات مالی را متقارن دانست و گفت : این عدم تقارن اطلاعات، به عنوان مساله ای زیربنایی است.
حسیتی با اشاره به رواج خود بیمه گری و خود بانکی در کشور گفت: برخی نهادها، بانک و بیمه در درون خود ایجاد کرده اند و به کارمندان و مشتریان و همچنین پیمانکاران پیشنهاد می کنند که در این محل، سپرده گذاری کنند که این امر میزان استقلال در سپرده گذاری را کاهش می دهد.
وی افزود: خصوصی سازی بانک ها باید همراه با ماهیت آن باشد و کاهش ریسک سپرده گذار نیازمند اعمال مقررات است.
سخنگوی اقتصادی دولت، بر ایجاد زیر ساخت های رقابت و شفافیت در سیستم بانکی تاکید کرد و گفت: باید میان رفتار سپرده گذار ، سهامدار و مشتری بانک مرزهای مناسبی ایجاد کرد تا اطلاعات شفاف به آنها ارایه شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 336
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران