پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1336 تاریخ : 1390/05/04-00:00:00
,14,
هشدارهای هواشناسی و سفرهای پایان هفته

هشدارهای هواشناسی و سفرهای پایان هفته

آخرین هفته تیرماه با پدیده خاص هواشناسی روبه‌رو نبوده و با وجود افزایش 2، 3 درجه‌ای دما در برخی نواحی،‌ مناطق متعددی از آب و هوای نسبتاً خوبی برخوردار بوده و امکان مناسبی

 طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در بعد از ظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان‌های زنجان،‌ آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به‌ویژه مرزهای غربی استان آذربایجان غربی،‌ رگبار متناوب باران گاهی با وزش باد و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

 
آخرین نقشه‌های پیش‌یابی طی 48 ساعت آینده در برخی مناطق شمال غرب و دامنه‌های البرز مرکزی و جنوبی و در روز پنج‌شنبه مناطقی از غرب رشد ابر،‌ وزش باد،‌ رگبار پراکنده و رعد و برق پیش ‌بینی می‌شود. در سه روز آینده در دامنه‌های شرقی زاگرس و برخی مناطق جنوب شرق نیز در ساعات بعد از ظهر بر مقدار ابرها افزوده شده و در ارتفاعات رعد و برق دور از انتظار نیست. در همین مدت در شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی در بعضی ساعات وزش باد و گرد و خاک رخ خواهد داد.
 
طی روزهای آخر هفته استان‌های شمالی کشور شامل گلستان،‌ مازندران و گیلان از هوایی نیمه‌ابری،‌ در پاره‌ای نقاط بارش پراکنده همراه رعد و برق و وزش باد خواهد داشت. همچنین دمای استان‌های گلستان و مازندران بین 24 تا 38‌ درجه سانتی‌گراد و استان گیلان بین 25 تا 33 درجه پیش‌بینی شده است.
استان‌های آذربایجان شرقی،‌ غربی و اردبیل نیز که از جمله مناطق خوش آب و هوا برای سفر در این فصل سال محسوب می‌شوند از هوایی نیمه ابری و وزش باد،‌ در پاره‌ای نقاط ابری و رگبار و رعد و برق برخوردار بوده و در حالی که دمای آذربایجان شرقی و غربی بین 17 تا 33 درجه سانتی‌گراد خواهد بود دمای هوا در استان اردبیل از 9 تا 31 درجه پیش‌بینی شده است.
 
اما مشهد که این روزها یکی از مقاصد عمده سفر است از هوایی صاف همراه با غبار صبحگاهی و دمایی بین 21 تا 36 درجه سانتی‌گراد برخوردار خواهد بود. برای استان اصفهان نیز مشابه مشهد هوایی صاف پیش‌بینی شده با این تفاوت که بیشینه دما به 38 درجه می‌رسد. استان چهارمحال و بختیاری طی این مدت هوایی صاف گاهی نیمه ابری همراه وزش باد و دمایی بین 10 تا 34 درجه دارد.
 
برای استان همدان با دمایی بین 12 تا 33 درجه و هوایی صاف همراه با رشد ابر در ارتفاعات و گاهی وزش باد برخوردار پیش‌بینی شده و طی این مدت زنجان و قزوین نیز شاهد هوایی کمی ابری در پاره‌ای نقاط نیمه ابری و بارش پراکنده و وزش باد هستند با توجه به این موضوع که دمای هوا در زنجان بین 14 تا 32 و در قزوین بین 16 تا 37 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.
 
پیشنهاد سفر
 
با توجه به کاهش دما و بارش باران در هفته جاری در برخی مناطق به‌خصوص آذربایجان غربی،‌ خیلی از مناطق کشور از دمای نسبی مناسبی برای سفر برخوردار هستند اما کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و کلیبر و ماکو در استان آذربایجان شرقی با بیشینه دمایی کمتر از 30 درجه می‌توانند مقاصد خوش آب و هوایی باشند.
 
آن دسته از هم‌وطنانی که عازم شهر مشهد هستند،‌ توجه داشته باشند که مناطق ییلاقی استان خراسان رضوی مانند دررود و‌ بینالود نیز از جاذبه‌های گردشگری قابل توجه بوده و همچنین طی این مدت فریمان با دمایی بین 13 تا 29 از آب و هوای مناسبی برخوردار است.
 
اما آن گروه از مسافران که عازم مناطق شمالی کشور هستند،‌ لازم به ذکر است که بیشینه دما در دیلمان و جیرنده در استان گیلان به حدود 27 درجه می‌رسد و در استان مازندران نیز  در مناطق سیاه‌بیشه،‌ کیاسر، کجور، ‌آلاشت و بلده دمای هوا از این حد تجاوز نمی‌کند


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 272
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران