پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1331 تاریخ : 1390/05/04-00:00:00
,8,
3 شرکت بورسی افزایش سرمایه می‌دهند

3 شرکت بورسی افزایش سرمایه می‌دهند

:3 شرکت بورسی سرمایه گذاری اعتبار ایرانیان، شاهد و ایران ارقام به ترتیب 20 ، 80 و 10 میلیارد تومان افزایش سرمایه می دهند.

 

به گزارش روز سه شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت ،درحالی طبق آمار اعلامی از سوی مدیرعامل بورس اوراق بهادار طی 4 ماه سال جاری مجموع افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی به 3.6 هزار میلیارد تومان بالغ شده که 3 شرکت بورسی هم با اخذ مجوز سامان بورس، زمینه اعمال افزایش سرمایه را فراهم کردند.
به این ترتیب ، سرمایه گذاری اعتبار ایران که هم اکنون با 20 میلیارد تومان سرمایه اسمی در حوزه سرمایه گذاری،خریدوفروش اوراق بهادار، استفاده از تسهیلات بانکی، انتشار و فروش اوراق مشارکت و تامین شرکت ها فعالیت می کند که با هدف سرمایه گذاری در شرکت های بورسی، 20 میلیارد تومان افزایش سرمایه می دهد.
این افزایش سرمایه از محل مطالبات لحاظ شده و آورده نقدی سهامداران اعمال خواهد شد.
شرکت شاهد هم اکنون بیش از 100 میلیاردتومان سرمایه دارد با انتشار 800 میلیون سهم 100 تومانی، 80 میلیارد تومان به سرمایه خود اضافه می کند تا قادر به اجرای پروژه مسکونی - تجاری مروارید کن و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت سرمایه پذیر باشد.
منبع تأمین این حجم از سرمایه، مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به میزان 50 میلیارد تومان و سود انباشته 30میلیارد تومانی است.،
همچنین شرکت ایران ارقام که با سرمایه 15 میلیارد تومانی در صنعت رایانه قرار دارد، به منظور خرید دستگاه های ATM و اصلاح ساختار مالی 10 میلیارد تومان به سرمایه اسمی اضافه می کند.این حجم از سرمایه از دو محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته هر یک به میزان 5 میلیارد تومات تامین خواهد شد.
از طرف دیگر بانک سرمایه که از 20 تیرماه با بازگشایی نماد به جمع شرکت های فرابورسی پیوسته ، مجوز عرضه عمومی 52 میلیون و 617 هزار و 428 سهم پذیره نویسی نشده (حق تقدم استفاده نشده) ناشی از افزایش سرمایه و انتشار سهام را (به قیمت هر سهم 100 تومان) به دست آورد.
منبع تأمین این عرضه عمومی آورده نقدی سهامداران و هدف از آن احراز حداقل سرمایه مورد نیاز بانک های غیردولتی طبق مصوبات شورای پول و اعتبار و الزام بانک مرکزی است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 313
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران