پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1325 تاریخ : 1390/05/03-00:00:00
,20,
پرونده افراد فهرست ارسالی رئیس جمهور در حال رسیدگی است

پرونده افراد فهرست ارسالی رئیس جمهور در حال رسیدگی است

سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد: پرونده 54 نفر در خصوص جرایم خاص رسیدگی شده است و 45 نفر آن ها محکوم و به دار مجازات آویخته شدند.

پرونده کسانی که در فهرست ارسالی رییس جمهور به این قوه معرفی شده اند در حال رسیدگی است.

 به گزارش روز دوشنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای عصر امروز در نشست با خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار شبکه تلویزیونی پرس تی وی درباره هدف ترکیه و عراق در حمایت از اقدامات ضد تروریستی ایران افزود: دو کشور همسایه عراق و ترکیه که از اقدامات ضد تروریستی حمایت می کنند که این کار نه تنها قانونی است بلکه به دیگر کشورها معترضیم که چرا آنها از این اقدامات حمایت نمی کنند به ویژه آنهایی که به اصطلاح علم مقابله با تروریسم بر دوش گرفته اند اما برخی تروریست ها را در دامن خود نگه می دارند.

وی با اشاره به حادثه تروریستی که در نروژ روی داد گفت: اگر فردا کسی بخواهد عامل این ترور و جنایت را مجازات کند چه کسی می تواند بگوید ضد حقوق بشر است؟ .

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای افزود: اقدامات ضد تروریستی سیاست بسیار خوبی است که امیدواریم استمرار داشته باشد و همه کشورها دست به دست هم دهند و با تروریست ها مبارزه جدی و واقعی داشته باشندبا بیان اینکه جرائمی مانند سرقت مسلحانه ، آدم ربایی و تجاوز به عنف که امنیت جامعه و مردم را مختل می کند جرائم خاص است افزود: حکم 45 نفر از این افراد اجرا شد و آنان به دار مجازات آویخته شدند.

وی گفت: پرونده بقیه این مجرمان نیز پیگیری شد و بیشتر آنها به دادگاه رفته و یا درحال ارسال به دادگاه است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: به عنوان مثال پرونده های دو حادثه خمینی شهر و کاشمر در حال رسیدگی در دادگاه است ، پرونده قتل مرحوم داداشی نیز به دادگاه ارسال شد و پرونده ای دیگر مربوط به تهران در حال ارسال به دادگاه است.

 محسنی اژه ای گفت: پرونده مرحوم داداشی به رغم این که آثار زیادی در صحنه جرم باقی نمانده و به نظر پزشکی قانونی و برخی اقدامات دیگر نیاز بود با تلاش نیروی انتظامی و دادگاه در اسرع وقت رسیدگی و به دادگاه ارسال شد.

وی درباره اقدامات صورت گرفته در رسیدگی به فهرستی که رئیس جمهور ارایه کرده است افزود: به پرونده برخی موارد این فهرست قبلاً رسیدگی شده بود.

وی افزود: برخی موارد را نیز نمی توان جزو مفاسد اقتصادی در نظر گرفت زیرا برخی از آنها معوقات بانکی داشتند که بیشتر تخلف محسوب می شد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای گفت: پرونده بقیه موارد نیز در حال رسیدگی است.



سخنگوی قوه قضائیه گفت: دستگیری پگاه آهنگرانی و مرضیه وفامهر صحت دارد ولی کسی را به خاطر عنوان و هنرمند بودنش دستگیر نمی کنند.

 
 

سخنگو دستگاه قضا افزود: هرکسی که مرتکب جرمی و یا متهم به جرمی شود تحت تعقیب قرار می گیرد و این دو فرد نیز با گزارش رسمی برخی مراجع امنیتی تحت تعقیب قرار گرفتند و بازداشت شدند.

وی گفت: تحقیقات مقدماتی پرونده آنها تکمیل شده است و این دو نفر تا زمان نهایی رسیدگی به پرونده آنها یا با صدور قرار آزاد شده اند و یا امروز یا فردا آزاد می شوند.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 231
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران