پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1306 تاریخ : 1390/05/03-00:00:00
,8,
بورس کالا آماده عرضه دوباره نفت خام سنگین ایران است

بورس کالا آماده عرضه دوباره نفت خام سنگین ایران است

:مدیر امور ناظرین و تالارهای بورس کالا گفت : این شرکت آمادگی کامل دارد تا بار دیگر نفت خام سنگین ایران در این بورس کالا عرضه شود.

 

  به گزارش روز دوشنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت ،محمود غفاری با بیان مطلب فوق افزود : بورس کالا با ارسال نامه ای به شرکت ملی نفت ایران، آمادگی کامل خود را برای عرضه دوباره نفت خام اعلام کرده است.
 

وی عرضه نشدن مجدد نفت خام در بورس کالا را تفاوت دیدگاه های متولیان شرکت ملی نفت با قوانین بورس در درج قیمت این محصول در تابلو بورس نفت ذکر کرد.
 
غفاری با بیان اینکه تابلوی بورس کالا مشکلی برای عرضه مجدد نفت خام ندارد، اظهار داشت : مساله اصلی درخواست متولیان شرکت ملی نفت مبنی بر عدم درج قیمت بر روی تابلو بورس است که این تفاوت دیدگاه با قوانین بورس، مانع از عرضه مجدد نفت خام دربورس کالا می شود.

مدیر امور ناظرین و تابلوهای بورس کالا تصریح کرد: دیدگاه متولیان شرکت ملی نفت بر این مبنا است که قیمت نفت در تابلو درج نشود که این مساله با قوانین بورس کاملا در تضاد است و خواسته عرضه کننده با خواسته متولیان بورس کالا در یک مسیر قرار ندارد .
 
این در حالی است که مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران مدعی شده است آماده نبودن تابلوی بورس کالا دلیل اصلی عرضه نشدن دوباره نفت خام بود.
 
سید محسن قمصری درباره عرضه نشدن 600 هزار بشکه نفت خام بهرگان در هفته گذشته گفت: قرار بود هفته گذشته بار دیگر این محموله در بورس کالا عرضه شود اما به دلیل آماده نبودن تابلو این اتفاق عملی نشد.
 
وی در مورد اعلام نشدن قیمت محموله صادراتی از سوی شرکت ملی نفت ایران افزود : آنچه مسلم است قیمت اعلام شده ازسوی شرکت ملی نفت، یک قیمت بر اساس فرمول است. بدین معنا که قیمت روز نفت خام به علاوه یک دلار مرغوبیت کالاست.
 
قمصری درخصوص قیمت جدید 600 هزار بشکه نفت خام صادراتی بهرگان اظهار داشت : اجازه دهید تا زمان عرضه مجدد، قیمت محصول اعلام نشود اما کمتر از رقم قبلی خواهد بود.
 
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران درباره برنامه های این شرکت برای عرضه مداوم نفت خام در بورس کالا گفت : این شرکت می تواند هر هفته یک محموله صادراتی را در بورس کالا عرضه کند که در صورت استقبال بازار، امکان افزایش آن وجود دارد
.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 435
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران