پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 264185 تاریخ : 1395/10/22-09:53:28
,10029,10031,
13 کتاب برای استانداردسازی بیمارستان ها تدوین شد

13 کتاب برای استانداردسازی بیمارستان ها تدوین شد

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 13 جلد کتاب در قالب مجموعه کتب «استاندارد برنامه‌ریزی و طراحی بیمارستان ایمن» تدوین شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سیدعلی صدرالسادات، افزود: وزارت بهداشت، مرجع پاسخگویی به نیازهای استاندارد در حوزه سلامت است و در راستای ایفای نقش حاکمیتی خود، همواره در صدد است تا با حفظ و رعایت استانداردهای معتبر بین‌المللی به بومی سازی الگوهای ساخت و ساز فضاهای فیزیکی در زمینه‌های معماری، تاسیسات مکانیکی و برقی و تجهیزات پزشکی فضاهای حوزه سلامت دست یابد.

وی اظهارکرد: برای رعایت اصول و مبانی فنی و مهندسی بر اساس استانداردهای معتبر بین‌المللی در فضاهای حوزه سلامت در سال های اخیر اقدامات جدی و مستمری در خصوص تدوین استانداردها انجام شده است.
صدرالسادات با اشاره به تدوین 13 جلد کتاب «استاندارد برنامه ریزی و طراحی بیمارستان ایمن» افزود: استاندارد بخش بستری داخلی و جراحی عمومی، بخش ICU (مراقبت های ویژه)، بخش CCU (مراقبت های ویژه قلب)، بخش PCCU (بخش مراقبت های متوسط قلب)، بخش زایمان و بخش اورژانس از جمله کتبی است که تاکنون چاپ شده است.
وی گفت: استاندارد بخش مراقبت های ویژه نوزادان یا NICU، بخش اعمال جراحی، بخش استریل مرکزی، استانداردها و الزامات عمومی، ضوابط و معیارهای انتخاب سامانه های متحرک درمانی اضطراری، آزمایشگاه های تشخیص طبی و مدیریت نگهداشت منابع فیزیکی فضاهای درمانی نیز در این کتاب ها تدوین شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت درباره اهداف تدوین این مجموعه کتب توضیح داد: تدوین سرانه‌های متناسب با ظرفیت، شرایط و فرایندهای درمانی و آموزشی ، صرفه جویی و بهینه سازی هزینه‌ها در مرحله اجرا و بهره‌برداری از طریق استاندارسازی طراحی فضاها و سیستم‌های تاسیساتی در فضاهای حوزه سلامت از جمله اهداف تدوین این کتاب هاست.
وی خاطرنشان کرد: همچنین بهره‌مندی بیشتر از فضا و ارتقای بازده و دسترسی به مرجع قابل استناد برای طراحان و معماران بیمارستان ساز، مشاوران و طراحان تاسیسات مکانیکی، برق و تجهیزات برای طراحی صحیح و اصولی، تهیه چک لیست‌های فضاهای فیزیکی برای ارگان‌های ناظر و مسئول ساخت و ساز این فضاها از جمله اهداف تدوین این کتاب ها به شمار می آید.
وی در ادامه به تدوین برخی کتب دیگر اشاره کرد و افزود: همچنین کتبی برای استانداردهای فضاهای آموزشی و کمک آموزشی در دست تدوین است. این فضاها شامل دانشکده‌های دندانپزشکی، پزشکی، بهداشت، پیراپزشکی، پرستاری و مامایی، ضوابط خوابگاه‌ها، سالن‌های ورزشی و سلف سرویس و راهنمای طراحی سایت‌ها و پردیس‌های دانشگاهی است.
صدرالسادات یاد آور شد: هم اکنون اولین جلد از مجموعه کتب «استاندارد برنامه ریزی و طراحی فضاهای آموزشی و کمک آموزشی» با عنوان «دانشکده دندانپزشکی» به چاپ رسیده است و پیش بینی می شود تا پایان امسال ، بقیه این کتاب ها چاپ شود و در اختیار دانشگاه‌ها، ارگان‌های ناظر و دیگر متقاضیان قرار بگیرد.
معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: به منظور استمرار، تکمیل و به روزرسانی استانداردهای فضاهای حوزه سلامت، فهرست استانداردهای مورد نیاز در بازه زمانی پنج ساله آتی تهیه شود و ضمن مذاکرات و هماهنگی های انجام شده با موسسه ملی تحقیقات سلامت، مقدمات مرتبط با انجام پروژه‌های جدید( همچون انجام فراخوان و انتخاب مشاوران ذیصلاح) بر اساس اولویت اعلام شود .



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 308
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران