پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1242 تاریخ : 1390/05/02-00:00:00
,11,
فراخوان تحویل 20هزار واحد مسکونی در  تهران

یک شرکت ساختمان سازی مدعی شد،

فراخوان تحویل 20هزار واحد مسکونی در تهران

شرکتی که در قالب مجری دولتی، مسوولیت ساخت مسکن مهر مخصوص تهران را برعهده دارد تصمیم گرفته 20 هزار واحد آماده دارای شرایط متفاوت از سایر واحدهای مسکونی مهر را به جای وا

 شرکت عمران شهرهای جدید –وابسته به وزارت راه وشهرسازی- در فراخوان سراسری با اعلام اینکه ساختمان های 15 طبقه مسکونی مهر برای متقاضیان کلانشهر تهران در شهر جدید پرند به مرحله تحویل رسیده از همه خواسته برای اسم نویسی به محل این شرکت مراجعه کنند.
مسیر جدید تحویل مسکن مهر به متقاضیان تهرانی که به «پایان حضور تعاونی های مسکن در این طرح» قابل تعبیر است از آنجایی در دستور کار قرار گرفته که شرکت خارجی سازنده برج های مسکن مهر در پرند ماه ها است به مرحله دریافت آورده نقدی متقاضیان رسیده، اما تاکنون به او عضوی معرفی نشده است.
این در حالی است که تعداد قابل توجهی تعاونی مسکن مهر از سال86 تاکنون توسط نهادهای دولتی برای سهمیه شهر جدید پرند ثبت نام شده اند، اما به دلیل اختلاف نظر بین مسوولان تعاونی ها و عوامل اجرایی از یک سو و ابهام در نحوه پرداخت ریالی از طرف تعاونی ها به حساب سازنده و قیمت تمام شده از سوی دیگر، اکنون تعاونی ها در اولویت دریافت واحدهای در مرحله تحویل قرار داده نشده اند بلکه اعضا باید ابتدا انصراف اجباری داده و دوباره مسیر ثبت نام را این بار از طریق وزارت مسکن تکرار کنند.
وزارت مسکن –همان وزارت راه وشهرسازی- از آنجا که با انبوه سازان مسکن مهر قرارداد منعقد کرده و در متن آن متعهد شده بعد از پیشرفت فیزیکی 70درصدی، متقاضیان را به سازنده معرفی کند، اکنون برای این تعهد که تا حدی در اجرای آن تاخیر کرده در نظر دارد از افرادی که متقاضی مسکن هستند به صورت تک تک دعوت کند.
به گزارش «دنیای اقتصاد» فراخوان ثبت نام برای واگذاری 20 هزار واحد مسکونی مهر، مربوط به 200 برج 15 طبقه در زمین های 99ساله پرند است که توسط یک شرکت ساختمانی ترکیه ای در قالب قراردادی که یک سال و نیم پیش بین این شرکت و وزارت مسکن به امضا رسید، احداث شده است.
قیمت فروش این واحدها به متقاضیان مترمربعی 560 هزار تومان تعیین شده به این معنی که هر متقاضی باید علاوه بر 25 میلیون تومان وام مسکن مهر، 12 میلیون تومان برای واحد 65 متری و 22 میلیون تومان برای واحد 85 متری آورده نقدی تامین و به سازنده برج تحویل دهد.
زمان تحویل واحدها به شرط تامین آب و برق و گاز، پایان شهریورماه امسال اعلام شده است. اما گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد درباره آخرین وضعیت این برج ها حاکی است: عملیات برق رسانی در حال انجام است، لوله های انشعاب آب وصل شده اما سیستم گاز شهری هنوز برقرار نشده است که به نظر می رسد با توجه به اینکه برخی از این خدمات هنوز برای واحدهایی که دو ماه پیش در پرند افتتاح شده، برقرار نشده، رساندن آنها تا یک ماه آینده بعید باشد.
رقابت نابرابر
جمشید نورصالحی مدیر عامل شهرهای جدید و معاون وزیر راه وشهرسازی درباره اینکه چرا فروش 20 هزار مسکن مهر را در شبکه یک تلویزیون تبلیغ می کنید و آیا با این تبلیغ سراسری احتمال دور زده شدن تعاونی های منتظر و ورود افرادی از حاشیه تهران به این طرح وجود ندارد؟ به «دنیای اقتصاد» گفت: اگر تعاونی های بلاتکلیف وجود دارند که هنوز موفق به ثبت نام در یکی از پروژه های مسکن مهر نشده اند می توانند برای دریافت این واحدها مراجعه کنند. وی افزود: قبل از پخش این آگهی جلسات متعددی با اداره تعاون استان تهران مبنی بر معرفی تعاونی ها داشتیم، اما چیزی معرفی نشد.
نمایی از برج های آماده واگذاری- 65 متری یک خواب 37 میلیون، 76 متری دوخواب 43 میلیون و 85 متری سه خواب 47 میلیون



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 339
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران