پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1224 تاریخ : 1390/05/01-00:00:00
,9,
عواقب واردات 2 هزار تن مرغ برای تولید

عواقب واردات 2 هزار تن مرغ برای تولید

:رئیس اتحادیه سراسری مرغداران کشور گفت: تولید مرغ در کشور بالاست و اگر واردات انجام شود نه تنها کمک به تنظیم بازار نمی کند بلکه آینده تولید مرغ را با خطر جدی مواجه خواهد

به گزارش روز شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت :محمد یوسفی با بیان این مطلب که اخیرا در خبرها آمده بود که 2 هزار تن مرغ طی روزهای آینده وارد کشور می شود، گفت: در این صورت عواقب خطرناکی برای تولید کشور خواهد داشت.
رئیس اتحادیه سراسری مرغداران کشور افزود: در حال حاضر مازاد تولید مرغ داریم و هیچ نیازی به واردات نیست بلکه دولت برای مازاد تولید باید برنامه ریزی داشته با شد.
وی افزود: نیاز ماهانه کشور به مرغ 120 هزار تن است اما در حال حاضر با توجه به جوجه ریزی که در خردادماه صورت گرفته در مرداد امسال 150 هزار تن تولید مرغ خواهیم داشت.
یوسفی گفت: در ماه رمضان اگرچه نیاز کشور 10 تا 15 درصد اضافه می شود که در این صورت هم نیاز کشور از 140 هزار تن فراتر نخواهد رفت. با این حال 10 هزار تن در ماه رمضان نیز مازاد تولید داریم.
وی تصریح کرد: طی چند ماه اخیر همواره تولید کنندگان یارانه داده اند تا مصرف کننده با قیمت مناسب تری خریداری کند و همواره قیمت مرغ کمتر از قیمت تمام شده به بازار عرضه شده است.
یوسفی گفت: قراردادی هم که با کشور مبدا منعقد شده جالب توجه است و لهستان کشوری نیست که بتواند مرغ برای ما صادر کند و به احتمال زیاد آن را از کشورهای دیگر تامین خواهد کرد.
وی تصریح کرد: اگر وزارت بازرگانی هم تصمیم به این کار گرفته باشد از آنجایی که ناظران دامپزشکی باید از نظر بهداشتی تایید کنند بنابراین وزارت جهاد کشاورزی نباید اجازه چنین کاری را بدهد.
رئیس اتحادیه سراسری مرغداران کشور تاکید کرد: تنظیم بازار به هر قیمتی برای تولید پایدار مناسب نیست و مسئولان باید بیشتر در این زمینه دقت کنند.
رئیس اتحادیه واردکنندگان گوشت و مواد پروتئینی خام دامی ایران گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته میان بخش خصوصی ایران و لهستان، قرار بر این است که در گام اول، 2 هزار تن مرغ با گشایش ال.سی به ارزش 4.5 میلیون یورو وارد ایران شود.
حسین صدر افزود: ارزش تفاهم نامه به امضا رسیده میان ایران و لهستان 22 میلیون یورو است که بخشی از آن در قالب واردات مرغ عملیاتی خواهد شد و بر این اساس پیش بینی می شود که از 15 تا 20 روز آینده، اولین محموله وارد ایران شود

 

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 316
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران