پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1221 تاریخ : 1390/05/01-00:00:00
,2,
9 تذکر بانک مرکزی پیرامون

9 تذکر بانک مرکزی پیرامون"اصلاح پول ملی"

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اطلاعیه شماره 2 خود را با شرح 9 تذکر برای شهروندان اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است:
1- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برخود لازم می داند از آحاد ملت شریف که در نظر‌سنجی مندرج در سایت اصلاح پول ملی شرکت کرده‌اند کمال تشکر و امتنان را داشته باشد. کماکان از سایر هم‌وطنان عزیز دعوت می‌شود تا با مراجعه به پایگاه مزبور ضمن برخورداری از اطلاعات گسترده‌ای که موجود است، در نظرسنجی شرکت نمایند.
2- به منظور ارائه توضیح بیشتر در جهت ارتقای شفاف سازی به اطلاع می‌رساند هدف عمده از درج نظرسنجی فوق‌الذکر در پایگاه مزبور، تشویق هموطنان به داشتن ارتباط مستمر با بانک مرکزی و پیدایش نوعی تعامل فیمابین بانک مرکزی و مردم است. به همین خاطر این امکان در اختیار کاربران قرار گرفته است تا در فرصت‌های آتی هم بتوانند مستمراً نتایج نظرسنجی را دنبال نمایند. این پایگاه حدوداً تا دو سال بعد از اجرای طرح اصلاح واحد پول و رواج سکه و اسکناس جدید با مردم همراه خواهد بود و اطلاعات لازم را در اختیار قرار خواهد داد. فعالیت "فرم" نظرسنجی فعلی نیز تا زمانی که میزان مشارکت به سطح مطلوبی برسد تداوم خواهد یافت.
3- از ابتدای امر بانک مرکزی در بالای فرم نظرسنجی اعلام کرد که "نتایج این نظرسنجی از نظر مبانی آماری قابل تعمیم به کل جامعه نمی‌باشد." دلیل این امر آن است که نظرسنجی اینترنتی از پراکندگی نمونه آماری علمی برخوردار نیست و لذا تاکید شده است که نتایج حاصله قابل تعمیم به کل جامعه نمی‌باشد.
4- از ابتدای راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی، بانک مرکزی نظر سنجی‌های تخصصی موازی در قالب طرح‌های آماری را شروع کرده است که به صورت میدانی از اقشار گوناگون جامعه انجام شده و از پراکندگی نمونه‌ای علمی نیز برخوردار خواهد بود.
5- جمع‌بندی "نظرسنجی‌ها" یکی از معیارهایی است که در تعیین نام واحد اصلی و فرعی پول ملی ملاک تصمیم ‌گیری خواهد بود. اما سایر ابعاد کارشناسی و ملاحظات فرهنگی، تاریخی، آواشناسی، قومیتی و ارزشی نیز قطعا" باید مورد توجه باشد. برآیند همگی این ابعاد، مشخص خواهد کرد که نام واحدهای اصلی و فرعی پول ملی چه خواهد بود.
6- تصریح به واژه "پارسی" به عنوان یکی از گزینه‌ها برای نام‌گذاری پول ملی، الزاماً به مفهوم آن نیست که این واژه برای نام‌گذاری مورد استفاده قرار گیرد. بلکه دلیل تصریح به این واژه و سایر واژه‌ها، پیشنهادات و نقطه نظرات عدیده و مکتوبی است که طی ماه‌های گذشته به بانک مرکزی واصل شده است. قاعدتاً عدم ذکر واژه "پارسی"، در میان گزینه‌ها بانک مرکزی را در معرض این پرسش قرار می‌داد که چرا علی‌رغم پیشنهادات متعدد ارایه‌شده و انتظار منکعس شده در جامعه، از ذکر آن خودداری کرده است.
7- شرکت کنندگان در نظر سنجی‌ها آزاد هستند که جدا از واژه‌های تصریح شده، عبارت دیگری را برای نام پول‌ ملی پیشنهاد کنند.
8- در پایان مجددا"تاکید می شود نتایج نظرسنجی‌ها یکی از معیارهای چندگانه تصمیم گیری برای نام پول ملی است.
9- از اصحاب رسانه و اندیشمندان، کارشناسان و کلیه اشخاص متنفذی که به رسانه‌ها دسترسی دارند انتظار می‌رود پیام بانک مرکزی را به نحوی شایسته مورد توجه قرار داده و در نوشتار و بیانات خود مراتب را به نحو مطلوب به اطلاع عموم برسانند



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 206
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران