پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1219 تاریخ : 1390/05/01-00:00:00
,17,
قرعه مافیای واردات پس از نابود کردن صنعت شکر به نام پنبه‌کاران افتاد

یک نماینده مجلس،

قرعه مافیای واردات پس از نابود کردن صنعت شکر به نام پنبه‌کاران افتاد

و ی افزود: برخی کارخانه‌داران با وجود توانایی کشاورزان داخلی، برای تأمین پنیه مورد نیاز کشور به دنبال واردات پنبه از برخی راه‌های فراقانونی هستند.

تهران -شبکه تخصصی بانک وصنعت : یک نماینده مجلس با تأکید بر این که واردات بی‌رویه شکر در سال‌های اخیر، صنعت شکر را نابود کرده است، از زمزمه‌هایی برای فعالیت مافیا در واردات پنبه خبر داد

 
به گزارش روز شنبه  شبکه تخصصی  بانک و صنعت ،"عیسی جعفری" واردات بی‌رویه اقلام کشاورزی در سال‌های اخیر را یکی از بزرگترین دشمنان صنعت کشاورزی کشور خواند و در باره تعطیلی صنعت شکر به علت واردات بی‌رویه، گفت: متأسفانه واردات شکر در سال‌های اخیر به نحوی پیش رفت که موجب زیان اساسی صنعت شکر در کشور شد و امروز دیگر کشاورزان هیچ رغبتی به کشت چغندر قند و نیشکر ندارند.

نماینده مردم کبودراهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به علت واردات گسترده شکر، کشت چغندر قند در سال‌های گذشته تقریبا به صفر رسیده است و دیگر خبری از مزارع انبوه و پربازده چغندر و نیشکر در کشور نیست.

وی همچنین افزود: مشکلاتی مانند فقدان خرید تضمینی، افزایش هزینه‌های کشاورزی و بی‌ثباتی بازار مزید بر علت شده است و کشاورزان را به کل از سودای کشت چغندر قند که زمانی محصولی پر سود بود، دور کرده است.

 

پنبه، قربانی بعدی مافیای واردات

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان این که تحرک برخی جریان‌ها برای تداوم واردات، نگران کننده است، از تلاش برخی کارخانه‌داران برای واردات پنبه خبر داد و گفت: زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که برخی افراد با وجود توانایی کشاورزان داخلی برای تأمین پنبه مورد نیاز کشور به دنبال واردات پنبه هستند.

جعفری تأکید کرد: در صورت واردات پنبه و تداوم آن تا چند سال دیگر باید غزل خداحافظی با مزارع پنبه را نیز سرود و همان گونه که واحدهای تولیدی چغندر قند و شکر از بین رفتند، باید منتظر از بین رفتن مزارع پنبه و صنایع وابسته به آن بود.

 

هنوز با تأمین نظر مقام معظم رهبری درباره واردات فاصله داریم

وی با بیان این که مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته بارها بر موضوع کنترل واردات و ممانعت از واردات اقلام غیرضرور تأکید کرده‌اند، گفت: بعد از تأکیدات معظم له مبنی بر کنترل واردات، مقداری از واردات بی‌رویه کاسته شد، اما این روند به‌گونه‌ای نبوده که نظر ایشان را تأمین کند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان همچنین افزود: مقام معظم رهبری بر ممانعت از واردات اقلامی که مشابه آنها در داخل کشور به اندازه نیاز کشور تولید می‌شود، تأکید دارند و متأسفانه این موضوع هنوز محقق نشده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 337
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران