پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1212 تاریخ : 1390/05/01-00:00:00
,8,
تشریح دلایل فروش تولی‌پرس از سوی سرمایه‌گذاری البرز

تشریح دلایل فروش تولی‌پرس از سوی سرمایه‌گذاری البرز

مدیر پرتفوی سرمایه‌گذاری البرز دلایل فروش سهام تولی‌پرس و اثرات آن روی مجموعه البرز را تشریح کرد.

 

به گزارش روز شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت :محمد علی شیرازی در نشستی با اصحاب رسانه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد چهار ساله البرز به بازدهی 26 درصدی سهام البرز از ابتدای سال جاری اشاره کرد و گفت: البرز با فروش سهام غیرمرتبط با صنعت دارو قصد دارد تا پرتفوی خود را برای کسب بازدهی بیشتر از بازار سهام آماده سازد.

دلایل فروش بلوک 55 درصدی تولی پرس
وی با بیان اینکه میانگین سود خالص و بازدهی سهام سرمایه‌گذاری البرز در 4 سال گذشته با 14 و 78 درصد رشد همراه بود، اظهار داشت: این شرکت در حالی طی سال‌های گذشته اقدام به فروش بلوکی زیرمجموعه‌های خود مانند ویتانا، کیوان و پیاذر کرده که یکی از دلایل فروش بلوک مدیریتی تولی‌پرس وجود فضای رقابتی شدید در محصول پودر شوینده کشور بود، به‌طوری‌که در برابر کل تقاضای 450 تا 500 هزار تنی، ظرفیت تولید پودر شوینده 2/1 میلیون تن است. همین اختلاف شدید موجب اعمال تخفیف‌های بیش از حد شده است.
شیرازی ادامه داد: مواد شوینده هم با اختلاف تولید 240 هزار تنی و ظرفیت 3/5 برابری و در نتیجه حاشیه سود 5 درصدی و عدم رشد سودآوری در چند سال اخیر مواجه است. این موضوع از یک طرف و برنامه ریزی برای حرکت به سمت صنعت دارو در نهایت موجب فروش بلوک تولی‌پرس شد.
این مقام مسوول با اشاره به رشد10 برابری فروش دارو در 10 سال اخیر و افزایش 20 درصدی فروش شرکت‌های دارویی حاضر در بورس طی 5 سال گذشته خاطر نشان کرد: طبق برآوردهای موجود، طی 5 سال گذشته سود خالص شرکت‌های دارویی بورسی سالانه 23 درصد رشد کرده و همواره از صنایع کم ریسک کشور و بازار سهام بوده است. از طرف دیگر حاشیه سود صنعت دارو 13 درصد است.
شیرازی ادامه داد: عامل دیگر فروش بلوک تولی‌پرس و لزوم تقویت بخش دارویی سرمایه‌گذاری البرز ناشی از اثر پذیری محسوس این شرکت از اجرای طرح تحول اقتصادی بود، اما صنعت دارو از این طرح کمتر متاثر شده است.
به گفته وی سرمایه‌گذاری البرز از سال گذشته با هدف ورود به بخش «های‌تک» صنعت دارو مانند واکسن، خون و سرطان، اقدام به سرمایه‌گذاری‌هایی از جمله مشارکت با یک شرکت سوئیسی برای تولید داروی هورمونی کرده و درصدد افتتاح خطوط تولید داروهای تزریقی و سرطانی در ماه‌های آینده است.
آثار مالی ناشی از درآمد حدود 59 میلیارد تومانی
شیرازی در ادامه اظهارات خود به آثار مالی ناشی از درآمد حدود 59 میلیارد تومانی سهام تولی پرس اشاره کرد و گفت: با این فروش پیش بینی سود هر سهم سرمایه‌گذاری البرز از 60 به حدود 90تا 100 تومان خواهد رسید که اطلاعات مربوطه به بورس ارسال شده است. از طرف دیگر خالص ارزش دارایی هر سهم نیز از 610 به 650 تومان رسید. این در حالی است که درآمد حاصله در صنعت دارو و ‌های‌تک این صنعت سرمایه‌گذاری خواهد شد.
اعمال افزایش سرمایه 30 درصدی
وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری البرز بعد از عرضه اولیه سال گذشته سهام سبحان دارو در فرابورس و فروش تولی پرس، در سال جاری برنامه ای برای فروش دیگر شرکت‌ها ندارد اما تا 4 سال آینده اکثر شرکت‌های سهامی خاص غیربورسی را وارد بورس خواهد کرد، ادامه داد: یکی از برنامه‌های مدنظر اعمال افزایش سرمایه 30 درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران طی یکی دو ماه آینده است که با هدف مشارکت در طرح‌های توسعه زیرمجموعه‌های سرمایه‌گذاری البرز و اصلاح ساختار مالی انجام خواهد شد.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 292
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران