پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1202 تاریخ : 1390/05/01-00:00:00
,17,
مشکلات اقتصادی مهمترین دلایل کاهش ازدواج و افرایش طلاق است

آرین منش با هشدار نسبت به افزایش آمار طلاق:

مشکلات اقتصادی مهمترین دلایل کاهش ازدواج و افرایش طلاق است

تهران-شبکه تخصصی بانک وصنعت :عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تفاوت های فرهنگی و مشکلات اقتصادی مثل نبود شغل و مسکن را از مهمترین دلایل افزایش طلاق و کاهش ازدواج دانست.

 

به گزارش روز شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت،"جواد آرین منش"علت افزایش ۱۶.۲ درصدی آمار طلاق و کاهش ۶.۳۰ درصدی ازدواج در سه ماهه اول سال ۹۰ را در تفاوت های فرهنگی زوج ها دانست و گفت:عواملی همچون عدم شناخت عمیق خانواده ها از یکدیگر از یک سو و مسائل اجتماعی و کم رنگ شدن نقشی که رسانه های گروهی در تحکیم بنیان ازدواج می توانند داشته باشند از عوامل افزایش طلاق و کاهش ازدواج است.

نمایند ه مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رسانه ملی که می تواند در تحکیم بنیاد خانواده نقش مهمی داشته باشد برنامه هایش به گونه ای شده است که نه تنها در جهت استحکام خانواده گام برنمی دارد بلکه مروج جدایی و طلاق به حساب می آید.

وی تصریح کرد: ناهنجاری‌های اجتماعی همچون اعتیاد و یا مشکلات دیگری مانند نبود اشتغال و مسکن و ضعف فکری و عقیدتی و دینی می تواند از جمله عوامل موثر در کاهش ازدواج و افزایش طلاق باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ایجاد مراکز مشاوره کارآمد و توانمند برای مشاوره قبل از ازدواج و پس از آن مشاوره به زوج هایی که بعد از ازدواج دچار مشکل می شوند و قصد جدایی دارند را از کارهای مفیدی دانست که می تواند موجب افزایش آمار ازدواج و کاهش آمار طلاق شود.

آرین منش تاکید کرد: دولت و مجلس باید در ایجاد اشتغال و مسکن گام های اساسی بردارند تا سد مهمی را از سر راه ازدواج جوانان و بردارند.

طبق جدیدترین آمار ازدواج و طلاق در کشور میزان ازدواج در سه ماهه اول سال جاری ۶.۲۰ درصد کاهش و آمار طلاق نیز ۱۶.۲درصد افزایش نسبت به زمان مشابه سال پیش داشته است.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 277
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران