پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1200 تاریخ : 1390/05/01-00:00:00
,1,
سهم موسسه مالی و اعتباری مهر در بازار پول و سرمایه کشور 4 درصد است

مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری مهر:

سهم موسسه مالی و اعتباری مهر در بازار پول و سرمایه کشور 4 درصد است

تهران -شبکه تخصصی بانک وصنعت : مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری مهر اظهار داشت: این موسسه در حال حاضر یکی از فعال‌ترین موسسات مالی و اعتباری کشور بوده که در آینده‌ای نزدیک به بانک مهر اقتصاد تبدیل خواه

 

    به گزارش شبکه تخصصی بانک و صنعت، وی با بیان اینکه موسسه مالی و اعتباری مهر در آستانه تبدیل شدن به یک بانک قدرتمند است، افزود: 18 سال پیش با تشکیل صندوق قرض‌الحسنه ، این مجموعه وارد فعالیت شد و با گسترش خدمات خود به موسسه مالی ـ اعتباری مهر تبدیل شد.

    مدیرعامل موسسه مالی ـ اعتباری مهر با تاکید بر اینکه تبدیل شدن این موسسه به بانک تا پایان سال اجرایی می‌شود، توضیح داد: با انجام یک سری اقدامات حقوقی و قانونی این اقدام صورت می‌پذیرد و مسیر حرکت این موسسه بگونه‌ای خواهد بود که ضمن انجام این اقدامات در روند خدمات پولی و بانکی نیز پویا و فعال است و هم اکنون بیش از 8 میلیون مشتری از خدمات مالی و پولی این موسسه استفاده می‌کنند.

    وی پایین آمدن نرخ سود تسهیلات نسبت به نرخ مبلغ تمام شده پول را یکی از تبعات مهم بسته سیاسی و نظارتی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: در این میان بین 2.5 تا 3 درصد نیز صرف هزینه‌های اداری سپرده‌های بانک و مراکز پولی می‌شود و همین امر سبب نوسان 17 تا 20 درصد نرخ سود تسهیلات سپرده‌های بانک‌ها می‌شود.

    وی با تاکید بر اینکه با این حال این نرخ باید بین 12 تا 17 درصد باشد، ابراز داشت: در حال حاضر نرخ سود موسسات پولی و بانکی کمتر از سود سپرده‌ها است.

    مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری مهر ارائه تسهیلات به مشتریان دارای سپرده را در اولویت کاری این موسسه عنوان کرد و یادآور شد: نرخ اعطای تسهیلات برخی از موسسات کاهش یافته و به سمت سرمایه‌گذاری‌ها سوق داده شده است.

    وی با بیان اینکه هم اکنون منابع مالی موسسات پولی و بانکی از طریق سپرده‌گذاران تامین می‌شود، گفت: این در حالی است که گرفتن سپرده برای قرض‌الحسنه امری مردود در بانکداری اسلامی است.

    نتاج تمام عقود را به جز عقود قرض الحسنه انتفاعی دانست و افزود: باید همزمان با واقعیت‌ها کارهای لازم صورت پذیرد.
    وی با اعلام موافقت در ارتباط با حذف صفرهای اضافی از پول ملی کشور تصریح کرد: با این حال باید برای مردم این امر فرهنگ‌سازی شده تا طرز تفکر ایجاد شده در ارتباط با کم ارزش شدن پول ملی با این کار برطرف شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 302
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران