به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از رویترز، برند فایننس اعلام کرد که منفی شدن افکار عمومی در مورد زمینگیر شدن جتهای بوئینگ 737 مکس، به دنبال 2 حادثه مرگبار این هواپیما، 12 میلیارد دلار از ارزش برند این هواپیماساز را از بین میبرد.
این شرکت مشاور برند انگلیسی، برآورد خود را در پاسخ به درخواست رویترز، به روزرسانی کرد.
برند فایننس پیش از این، بلافاصله پس از سقوط هواپیمای 737 بوئینگ هواپیمایی اتیوپی در 10 مارچ، آسیب وارده از این اتفاق به خوشنامی برند بوئینگ را 7.5 میلیارد دلار برآورد کرده بود.
بوئینگ ارزشمندترین برند هوافضا در جهان است و طبق اعلام همین شرکت ارزیابی برند، در سال 2018، ارزش کلی برند آن با 61 درصد افزایش به 32 میلیارد دلار رسیده بود.