پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1194 تاریخ : 1390/04/31-00:00:00
,1,
پرداخت افزایش حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی - مردادماه

پرداخت افزایش حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی - مردادماه

افزایش حقوق و پرداخت حقوق بازنشسته ای از فروردین ماه عنوان شد و هر ماه به ماه بعد موکول و اکنون حافظی مرداد ماه را آخرین زمان اعلام کرده است و امید آنکه در گرمای وسط تابستان ، بازنشسته ها با این 10 در

رئیس سازمان تامین اجتماعی از آغاز پرداخت 10 درصد افزایش حقوق بازنشستگان تحت پوشش این سازمان از مرداد خبر داد.

 به گزارش شبکه تخصصی بانک و صنعت،  حافظی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران افزود: افزایش حقوق 4 ماه ابتدای سال نیز در چهار ماه آینده از مرداد تا آبان پرداخت می شود، هر چند اگر بتوانیم منابعی برای آن فراهم کنیم این معوقه نیز زودتر از این موعد پرداخت خواهد شد زیرا بار مالی آن حدود 600 میلیارد تومان است.

وی با ارائه گزارشی از وضع سازمان تامین اجتماعی گفت: 10 میلیون نفر بیمه شده اصلی تحت پوشش این سازمان هستند که با افراد تحت تکفل آنان بیش از 30 میلیون نفر یعنی بالغ بر 42 درصد جمعیت کشور هستند.

حافظی افزود: یک میلیون و 550 هزار مستمری بگیر و بازنشسته تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند که پرداخت حقوق ماهانه آنان به عهده این سازمان است.

وی با اشاره به بخش های سه گانه بیمه ای، درمانی و اقتصادی سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: در بخش درمان 70 بیمارستان ملکی و بیش از 270 مرکز درمانی و پلی کلینیک های تخصصی در اختیار این سازمان است که بیمه شده ها با مراجعه به این مراکز از خدمات رایگان آن استفاده می کنند.

حافظی گفت: بیش از 47 هزار مرکز درمانی حقیقی و حقوقی مانند پزشکان، داروخانه ها، آزمایشگاهها، رادیولوژی ها، 800 بیمارستان دولتی و برخی بیمارستانهای خصوصی طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی هستند.

وی افزود: در یک سال گذشته بیش از 50 میلیون و 407 هزار ویزیت در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی انجام شد که 812 هزار نفر از بیماران بستری ، بیش از 517 هزار نفر عمل جراحی شدند و در بیمارستان های ملکی بیش از 221 هزار زایمان انجام شده است.

آقای حافظی گفت: هزینه های سال اخیر این سازمان در حوزه درمان چه در بیمارستانهای متعلق به خود و چه در مراکز طرف قرارداد بیش از 4 هزار و 500 میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: در بخش بیمه ای 480 شعبه در سراسر کشور دایر است که بیش از یک میلیون و 254 هزار کارفرما از طریق این شعب با سازمان تامین اجتماعی تعامل دارند و با پرداخت حق بیمه ها از پوشش های لازم برای فعالیتهایشان بهره مند می شوند.

حافظی گفت: این سازمان در بخش اقتصادی نیز با مجموعه ای از شرکت ها مانند پتروشیمی، نفت و گاز، سیمان ، دارو و صنایع نوین فعالیت دارد.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی تا یک سال قبل در جایگاهی قرار داشت که در پرداختی های خود به مراکز طرف قرارداد تاخیری 9 ماهه داشت که قابل قبول نبود اما در یک سال اخیر توانسته ایم این زمان را برای بیمارستانهای دانشگاهی به حدود 2 ماه کاهش دهیم.

 

حافظی اضافه کرد: مطالبات دیگر موسسات و مراکز طرف قرارداد نیز تا اواسط مرداد تسویه خواهد شد.

وی با اشاره به دو برنامه مهم سازمان تامین اجتماعی از ایجاد مرکز داده ها و ساماندهی زیرساخت های این سازمان خبرداد و افزود: با راه اندازی این مرکز وصول حق بیمه اینترنتی می شود تا کارفرمایان مجبور نباشند هر ماه به شعب بیمه مراجعه کنند.

حافظی دستیابی به سوابق بیمه شده ها را از دیگر فوائد این مرکز دانست و اضافه کرد: از این طریق بیمه شده ها می توانند هر ماه سوابق خود را کنترل کنند و با اطمینان از درنظر گرفته شدن سوابقشان در زمان بازنشستگی دچار مشکل نمی شوند.

وی سفرهای استانی را از دیگر اقدامات سازمان تامین اجتماعی دانست و افزود: در یک سال اخیر بیش از 10 سفر استانی انجام و از همه شعب و مراکز درمانی بازدید شده است.

حافظی گفت: در این سفرها در جلسه با استانداران زمینه تسهیل در دریافت مطالبات این سازمان از کارفرمایان فراهم می شود.

وی مطالبات کنونی سازمان تامین اجتماعی از کارفرمایان را بیش از 3500 میلیارد تومان دانست و افزود: رسما اعلام می کنم کارفرمایان می توانند با مراجعه به ادارات کل این سازمان در سراسر کشور تقسیط بدهی و جرائم خود را درخواست کنند و ما آمادگی همکاری داریم.

رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: هزینه این سازمان ماهانه حدود 1400 میلیارد تومان است که 900 میلیارد تومان آن فقط بابت پرداخت حقوق و مستمری بازنشسته ها هزینه می شود که عمده این عملیات مالی از طریق وصول مطالبات و حق بیمه ها انجام می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 348
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران