پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1193 تاریخ : 1390/04/31-00:00:00
,8,
عرضه حمل‌ونقل خلیج فارس و ورود قریب‌الوقوع 2 بانک

مدیرعامل شرکت بورس:

عرضه حمل‌ونقل خلیج فارس و ورود قریب‌الوقوع 2 بانک

: مدیرعامل شرکت بورس از عرضه اولیه 5 درصد سهام حمل و نقل بین المللی خلیج فارس در چهارشنبه جاری و حضور قریب الوقع دو بانک انصار و پاسارگاد در جمع شرکت های بورسی به روش با

 

به گزارش روز جمعه شبکه تخصصی بانک و صنعت : حسن قالیباف‌اصل در پاسخ به این سوال که با توجه به برگزاری جلسه معارفه شرکت 34.9 میلیارد تومانی حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس در چهارشنبه گذشته، عرضه اولیه سهام این شرکت مشمول اصل 44 چه زمان خواهد بود، اظهار داشت: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده با سازمان خصوصی‌سازی، تا اینجای کار مقرر شده چهارشنبه جاری 5 درصد از سهام این شرکت به عنوان نخستین شرکت مشمول اصل 44 در سال جاری عرضه شود. این درحالی است که قطعیت این عرضه 2 روز قبل از چهارشنبه، از طریق اطلاعیه رسمی شرکت بورس اعلام خواهد شد.
وی در برابر دیگر سوال که در مورد وضعیت ادامه عرضه سهام این شرکت بعد از عرضه اولیه در بورس توضیح داد: با در نظر گرفتن حضور این شرکت در تابلوی فرعی معاملات بازار سهام و همچنین حضور آن در فهرست شرکت های اصل 44، بعد از عرضه اولیه 5 درصدی باید 10 درصد دیگر از سهام نیز طی 6 ماه عرضه شود تا تعهد سهامدار عمده مبنی بر رعایت سقف 15 درصدی سهام شناور آزاد برای شرکتهای تابلوی فرعی احراز شود.

*
حضور در بورس دو بانک به روش بازگشایی نماد

این مقام مسئول با اشاره به پذیرش بانک انصار در هفته گذشته هم خاطرنشان کرد: این بانک در حالی از درصد سهام شناور آزاد مناسبی برخوردار است که با سرمایه 400 میلیارد تومانی در آینده نزدیک به روش بازگشایی نماد به جمع شرکت های بورسی خواهد پیوست. همچنین با به روز شدن امیدنامه بانک پاسارگاد و نهایی شدن اساسنامه ، این بانک هم با روش بازگشایی نماد وارد بازار سهام خواهد شد.

*
آماده سازی دو پالایشگاه و ملی حفاری

قالیباف اصل در واکنش به این سوال که علاوه بر این، سهام چه شرکت های دیگری آماده پذیرش و یا عرضه سهام در بورس هستند خاطرنشان کرد: دو پالایشگاه بندرعباس و شیراز حدود 60 درصد از مراحل آماده‌سازی برای حضور در بورس را طی کرده‌اند که در صورت نهایی شدن با هماهنگی سازمان خصوصی‌سازی سهام این دو شرکت هم عرضه خواهند شد. همچنین هر چند شرکت ملی حفاری تاکنون درخواست پذیرشی به بورس نداده اما از قرار معلوم اساسنامه آن تغییر کرده و مجمع هم برگزار شده تا مقدمات پذیرش این شرکت بزرگ اصل 44 نیز فراهم شود.

*
افزایش دسترسی به معاملات آتی سهام از فردا

وی با بیان اینکه شرکت بورس به همراه سازمان خصوصی‌سازی پیگیری‌های لازم برای پذیرش و عرضه سهام شرکتهای جدید را ادامه می‌دهد در رابطه با معاملات آتی سهام هم توضیح داد: در شرایطی راه‌اندازی این ابزار جدید از طریق سامانه بورس کالا انجام شد که با همکاری شرکت فناوری بورس تهران مقرر شده از فردا اول مردادماه معاملات آتی سهام شرکتهای بورسی از طریق سیستم PAM و در سامانه معاملاتی بورس اوراق بهادار تهران انجام شود که در این حالت ضمن فراهم شدن معاملات آنلاین این ابزار، علاوه بر تالار حافظ دیگر تالارهای منطقه‌ای کشور هم از آن بهره‌مند خواهند شد.
قالیباف اصل با بیان اینکه دستورالعمل معاملات آپشن نیز در کمیته مقررات سازمان بورس قرار دارد و بعد از نهایی شدن در نیمه اول سال به کار گرفته خواهد شد، در مورد وضعیت انتشار اوراق مشارکت هم گفت: تاکنون مجوزی از سوی بانک مرکزی برای انتشار اوراق مشارکت داده نشده تا زمینه معاملات آن در بورس یا فرابورس فراهم شود. اما از طریق بانک ها و شرکتهای تامین سرمایه درحال پیگیری این ابزار هستیم. چرا که یکی از برنامه‌های سال جاری بورس اوراق بهادار تهران پذیرش حداقل 15 اوراق مشارکت است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 300
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران