پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1185 تاریخ : 1390/04/30-00:00:00
,2,
حذف 4 صفر هیچ تغییری در ارزش پول ایجاد نمى کند

رییس کل بانک مرکزی مدعی شد،

حذف 4 صفر هیچ تغییری در ارزش پول ایجاد نمى کند

شایسته است مسوولان و کارشناس های بانک مرکزی و دیگر دست اندر کاران اقتصاد و پول به مردم آگاهی بیشتری بدهند و فقط به اینکه مردم نباشند، بسنده نشود، زیرا که در کشورهای که چنین اتفاقی رخ داده، تغییرات اجت

رئیس کل بانک مرکزی گفت: حذف 4 صفر از پول ملی هیچ تغییری در ارزش پول ایجاد نمی کند و مردم نگران نباشند.

 به گزارش شبکه تخصصی بانک و صنعت، دکتر محمود بهمنی تصریح کرد: حذف 4 صفر از پول ملی حدود 2 سال در بانک مرکزی مورد تحقیق و کار کارشناسی قرار گرفته و تمام جوانب طرح در نظر گرفته شده است.
وی در خصوص زمان اجرای آن گفت: با توجه به اینکه این طرح برای کشور بسیار مفید خواهد بود اما تا زمانی که اطلاع رسانی کامل صورت نگرفته و اکثریت مردم تمایلی نداشته باشند، اجرا نخواهد شد ولی وقتی زمان آن فرا رسد در یک پروسه 3 ساله اجرا می شود.
رئیس کل بانک مرکزی در ادامه اظهار داشت: این طرح به نفع همه خواهد بود، لذا حق عمومی است که از فواید آن آگاهی پیدا کرده و با آرامش خاطر آن را بپذیرند.
بهمنی افزود: در این خصوص سایتی را با عنوان طرح اصلاح پول ملی طراحی کردیم که مردم با مراجعه به این سایت می توانند ضمن دریافت اطلاعات بیشتر، واحد پول ملی را پیشنهاد دهند که پس از جمع بندی به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد خواهد شد.

مردم هیچ گونه نگرانی در خصوص تغییر در ارزش پولی نداشته باشند
رئیس کل بانک مرکزی در خصوص نگرانی جامعه از احتمال تغییر در ارزش پولی، اظهار داشت: به مردم اطمینان می دهم با اجرای این طرح و حذف 4 صفر از پول ملی هیچ گونه تغییری در ارزش پولی ایجاد نمی شود و مردم هیچ نگرانی در خصوص تغییر در ارزش پولی نداشته باشند.
بهمنی درباره تناقض اجرای این طرح با بانکداری الکترونیکی خاطر نشان کرد: حذف 4 صفر تناقضی با بانکداری الکترونیکی ندارد و همزمان قابل اجراست.
وی تاکید کرد: وقتی ده هزار و پانصد ریال کشورمان را در مقابل یک دلار قرار می دهیم، فکر می کنم موقع آن شده تا به خود آییم و فکری به حال ارزش پول کشورمان کنیم. هر چند پشتوانه های لازم را هم در اختیار داریم.
رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر مسکوکات و سکه های فلزی دیگر کاربردی ندارند و واحد ریز عملا از گردونه مبادلات خارج شده است و همانند اسکناس های 10،20 و 50 تومانی که دیگر ارزش چاپ ندارند، ضرب آن هم به صرفه نیست



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 276
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران