پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1178 تاریخ : 1390/04/30-00:00:00
,10,
قبة الصخره مزین به فرش‌های جدید شد

قبة الصخره مزین به فرش‌های جدید شد

: قبة الصخره یکی از مکان‌های مقدس هم‌جوار مسجد الاقصی امروز غبارروبی و با فرش‌های جدید مفروش شد.


    
    اداره اوقاف شهر قدس امروز صحن داخلی مسجد قبة الصخره در جوار مسجد الاقصی را غبارروبی کرد و در آن فرش‌های جدید پهن کرد.
    
    بر اساس این گزارش، این نوسازی و فرش‌های پهن‌شده داخل این مسجد و مسجد الاقصی مبلغی در حدود 600 هزار دلار هزینه در بر داشته است.
    
    قبة الصخره یکی از مهم‌ترین آثار معماری اسلامی بعد از مسجد الاقصی در بیت المقدس است. این مسجد تقدسی ویژه نزد مسلمانان دارد و یکی از قدیمی‌ترین نمونه‌های هنر معماری ارزشمند تمدن اسلامی است.
    
    ضلع شمالی مسجد 150 متر، ضلع جنوبی 125 متر و اضلاع دو طرف هر یک 160 متر است. به‌خلاف دیگر مساجد جهان و اماکن و ساختمان‌های مساجد و اماکن مقدس که معمولاً مستطیل شکل هستند، شکل قبة الصخره از یک هشت‌ضلعی منظم تشکل گردیده که طول هریک از اضلاع آن 20.19 متر و قطر آن 86.54 متر است.
    
    گفتنی است صهیونیست‌های غاصب در حرکتی رسانه‌ای همواره تصاویر قبة الصخره را به عنوان مسجد الاقصی معرفی کرده تا بدین وسیله اساساً اذهان مسلمانان سایر نقاط جهان از قبله اول مسلمانان - مسجد شریف الاقصی - منحرف شده و از این طریق به انهدام این مکان مقدس ادامه دهند.
    
    همچنین علت نامگذاری قبة الصخره به این نام نیز از آن رو است که در این مسجد، قطعه سنگی قرار دارد که پیامبر عظیم الشأن اسلام صلّی الله علیه و آله و سلّم به هنگام معراج از روی آن تخته سنگ به آسمان و ملکوت عالم عروج کردند این سنگ نیز به هنگام عروج ایشان با حضرت ختمی‌مرتبت به آسمان بالا کشیده شد که ایشان دستور توقف به آن سنگ داده قطعه سنگ نیز میان هوا و زمین معلق ایستاد. صدها سال بعد، یهودیان و دشمنان اسلام به جهت جلوگیری از انتشار بیش از پیش این معجزه نبی مکرم اسلام صلّی الله علیه و آله و سلّم زیر این سنگ را با ساخت بنا پوشاندند تا تعلیق این سنگ مشخص نشود. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 288
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران