پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1174 تاریخ : 1390/04/30-00:00:00
,7,
ظرفیت 33.5 تنی طلا در معادن کردستان

ظرفیت 33.5 تنی طلا در معادن کردستان

: مدیرکل صنایع و معادن کردستان با اشاره به انجام مطالعه در 6 مجموعه معدنی در استان از ظرفیت قطعی 33.5 تنی طلا در استان خبر داد.

به گزارش روز پنج شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت : سیروس شاه‌غیبی در نشست تخصصی سفیر قزاقستان با استاندار کردستان در سنندج، اظهار داشت: استان کردستان دارای 850 واحد صنعتی و معدنی فعال و دارای پروانه بهره‌برداری است که در مجموع بیش از 18هزار نفر به صورت مستقیم را در حوزه‌های مونتاژ، تولید وابسنه و تولید نهایی مشغول به فعالیت کرده‌اند.

وی افزود: در بخش معدن نیز استان کردستان با ظرفیت ذخایر 450 تا 500 میلیون تنی خود از قابلیت ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری و تولید و گسترش اشتغال برخوردار است.

مدیرکل صنایع و معادن استان کردستان افزود: بیشتر ذخایر معدنی استان را فلزاتی همچون آهن، طلا، منگنز و انواع سنگ‌های قیمتی و تزیینی تشکیل میدهند و از این لحاظ استان کردستان یکی از استان‌های غنی کشور است.

شاه‌غیبی به ذخایر طلای معادن استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 6 مجموعه در استان مورد مطالعه و آزمایش قرار گرفته و در مجموع طبق برآورد قطعی ذخایر طلای استان 33.5 تن است.

وی افزود: پروژه عظیم بهره‌برداری، استحصال، فراوری و صنایع پایین دستی طلای داشکسن قروه از جمله پروژه‌های عظیم معدنی استان است که بر اساس برآوردها از ظرفیت قطعی 18.5تنی و ظرفیت پیش‌بینی غیر قطعی 66 تنی برخوردار است.

شاه‌غیبی ابراز امیدواری کرد که با اجرای این پروژه عظیم شاهد تحول گسترده‌ای در حوزه اقتصاد و اشتغال استان باشیم و زمینه بهره‌برداری از دیگرمعادن طلای استان نیز فراهم شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،وی خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات به عمل آمده میزان استحصال طلای خالص از این معدن 1.24 گرم در تن خواهد بود وامید است شرکت مجری طرح هرچه سریع‌تر فعالیت خود را آغاز کند چرا که در انجام فعالیت وارائه پروانه فعالیت آنان مشکلی وجود ندارد و تمام زمینه‌های لازم برای آنان فراهم است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 239
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران