پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1172 تاریخ : 1390/04/30-00:00:00
,7,
سود 10 میلیارد دلاری خرید به موقع طلا

سود 10 میلیارد دلاری خرید به موقع طلا

: خرید به موقع طلا در دوسال گذشته به قیمت های پایین وقبل از رشد شدید قیمت طلا در بازار جهانی، باعث ایجاد منفعت و سود بالای 10 میلیارد دلاری برای کشور شده است.

به گزارش روز پنج شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت : قدام بانک مرکزی در خرید به موقع طلا طی دوسال گذشته به قیمت های پایین هر اونس 656 دلاری وقبل از رشد شدید قیمت طلا در بازار جهانی، باعث ایجاد منفعت و سود بالای 10 میلیارد دلاری در شرایط امروز برای کشور شده است و قیمت هر اونس طلا به 1600 دلار رسیده است.

بانک مرکزی در دوسال اخیر و قبل از افزایش قیمت جهانی طلا و درشرایطی که برخی کشورهای جهان هنوز با آثار و تبعات بحران مالی جهان مواجه بودند، در بهترین فرصت، اقدام به خرید چند صد تن طلا کرد و این موضوع باعث شد که ذخایر طلای کشور به شکل قابل توجهی افزایش یابد.

بانک مرکزی در آن شرایط به طور متوسط بابت هر اونس طلا 656 دلار پرداخت کرده است در حالی که  در حال حاضر قیمت هر اونس طلا به طور متوسط به  1600 دلار افزایش یافته است.ه

90 قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی به 1588 دلار رسیده است. این قیمت ها نشان می دهد که  اختلاف 1600 دلار قیمت فعلی طلا با 656 دلار قیمت متوسط هر اونس طلا در دوسال اخیر، سود یا منفعتی معادل 950 دلار نصیب کشور کرده است.

براین اساس، مدیران بانک مرکزی در دوسال اخیر، با تدبیر خود و خرید چند صد تن طلا، نه تنها قدرت خرید دارایی های بانک مرکزی را افزایش داده اند بلکه یک منفعت وسود نصیب کشور کرده است.

این سود بالای 10 میلیارد دلاری حاصل از قیمت فعلی طلا با قیمت خرید بانک مرکزی در دوسال اخیر، پشتوانه مناسبی برای ذخایر کشور محسوب می شود و می تواند در شرایط خاص که کشور نیازمند کنترل نقدینگی است به عنوان یک ابزار مهم سیاست پولی عمل کند و با فروش طلا می توان نقدینگی بازار را بهترهدایت کرد و بازار ارز، طلا، تورم وسایر شاخص های پولی را تنظیم کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 221
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران