پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 444216 تاریخ : 1397/10/05-16:43:52
,10028,10029,
117 تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر در کشور فعال می شود

117 تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر در کشور فعال می شود

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: 117 تیم واکنش سریع سال آینده در شهرستانهای بالای 120 هزار نفر جمعیت تشکیل می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، شاهین فتحی روز چهارشنبه در همایش مدیریت جامع سوانح و بلایای طبیعی در دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه از 2 سال گذشته تیم های واکنش سریع هلال احمر تشکیل شده است، افزود: تاکنون 32 تیم واکنش سریع در استان ها فعال شده که این تیم ها بخش مهمی از تخصص های نجات در حوادث مختلف را فرا گرفته و آمادگی حضور در صحنه های عملیاتی مختلف را دارند.

وی از آغاز آموزش های لازم برای این تیم ها خبر داد و افزود: این تیم ها هنگام بروز بحران و حوادث مختلف به منطقه اعزام و ارزیابی های اولیه را انجام می دهند.
فتحی اظهار داشت: اعضای این تیم ها با توجه به اینکه دوره های متعدد عملیاتی را گذرانده اند، قادر به امداد رسانی در بحران های مختلف هستند.
فتحی به امدادرسانی تیم های واکنش سریع در عملیات های امدادی و بحران هایی همچون سیلاب، زلزله کرمانشاه و سقوط هواپیما در دنا اشاره کرد و گفت: راه اندازی این تیم ها در شهرستان ها به منظور امداد رسانی سریعتر انجام می شود.
معاون عملیات سازمان امداد نجات جمعیت هلال احمر افزود: در حوداث و بلایای مختلف آمادگی دستگاه های امدادی و خدمات رسان و همچنین دانش و اطلاعات مردم برای پاسخگویی سریع به حوادث ضروری است.
فتحی به کمرنگ بودن سطح آمادگی مردم در حوادث و بحران ها اشاره کرد و گفت: آمادگی مردم باید در حوزه پبشگیری، آمادگی، پاسخگویی، بازسازی و بازتوانی افزایش پیدا کند.
وی افزود: براساس تحقیقات انجام شده ایران که جزو 10 کشور حادثه خیز دنیاست مردم آمادگی لازم را برای مقابله با بحران ها ندارند.
فتحی اظهار داشت: تاکنون 599 پایگاه جمعیت هلال احمر در کشور فعال و در حال پاسخگویی به مردم است.
بگفته وی، در ایران 80 سگ زنده یاب برای حوادث مختلف از جمله سیل و زلزله همراه با مربی در پایگاه های مختلف امدادی مستقر هستند.
فتحی افزود: توانمندی مربیان سگ های زنده یاب بگونه ای است که قادر به ارائه آموزش به سایر کشورها هستیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال وبختیاری نیز با اشاره به 5 دی ماه روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات مخاطرات افزود: کاهش خسارت ناشی از حوادث و بلایای طبیعی از مهمترین و بهترین راه های مقابله با مخاطرات و بلایای طبیعی است.
مجید نظری افزود: فاکتورهای اصلی برای رسیدن اصل کاهش خطرات ارائه آموزش های مداوم عمومی و تخصصی و آموز ش مدیران و اعضای مدیریت بحران استان است.
وی با اشاره به اینکه سیل و زلزله 2 حادثه مهم خسارت زا در کشور است، گفت: تغییر اقلیم و خشکسالی از عواملی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
نظری گفت: طی سال جاری 600 میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک سرمایه ای و 530 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض از وزارت کشور برای این استان تصویب و ابلاغ شده است.
همایش مدیریت جامع سوانح و بلایای طبیعی به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات مخاطرات برگزار شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 233
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران