پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1169 تاریخ : 1390/04/30-00:00:00
,7,
همایش طراحی طلا و جواهر در ایران

همایش طراحی طلا و جواهر در ایران

اولین همایش طراحی طلا و جواهر در ایران بیست و هشتم تیر ماه 90 برگزار شد.

شیوا شیرویه بنیان گذار موسسه  طراحی طلا و جواهر سکه گفت: هم اندیشی طراحی طلا جواهر دیروز با حضور جمعی از تشکل ها، ارگان ها، اساتید و هنرمندان در دانشگاه الزهرا برگزار شد.

شایان ذکر است که موسسه خصوصی طراحی طلا و جواهر سکه حدوداً از سه ماه پیش پیرو رایزنی با دانشگاه الزهرا همکاری مشترکی در حوزه آموزش طراحی شروع کرد.

شیرویه در این هم اندیشی با تاکید بر نیاز صنف طلا و جواهر به بحث طراحی و ساماندهی آن، یاد آور شد: در حال حاضر کارگاه های سازنده طلا و جواهر در ایران از دستگاه های پیشرفته و به روز دنیا برخوردار هستند، اما نوع طراحی آن ها باعث نزول کیفیت این مصنوعات در ایران می شود.

عضو اصلی هیات مدیره انجمن صنفی کار فرمایی آموزشگاه های آزاد طلا و جواهر تهران گفت: در ایران به دلیل اینکه طراحی در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته و طرح های مصنوعات ساخته شده اکثرا تکراری و کپی شده از نمونه های خارجی هستند نمی توان بازار خارجی برای آن تعریف کرد. دستیابی به بازار های خارجی چه به واسطه طرح های خاص و چه به واسطه مصنوعات ساخته شده ایرانی مستلزم حمایت و سازماندهی بحث طراحی در ایران است.

مدیر موسسه طراحی طلا و جواهر سکه افزود: این موسسه استارت تاسیس بانک طراحی را با هدف تشکیل گروهی از طراح ها و ایجاد ارتباط بین طراح و سازنده زده است.

شیرویه این همایش را با توجه به حضور اتحادیه کشوری، اتحادیه تهران، اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان، شبکه آموزش سیکو، نماینده وزارت بازرگانی، انجمن آموزشگاه داران و جمعی از تولید کنندگان بزرگ ؛ برای معرفی هدف مجموعه خود بسیار مناسب و مهم ارزیابی کرد.

وی همچنین افزود: ارزش گذاری و ساماندهی به هنر طراحی مستلزم حمایت ارگان ها و سازمان های مرتبط و تعامل تشکل های صنف طلا و جواهر از این موسسه خصوصی است.

فعالیت طراحان در ایران بر خلاف دیگر کشور ها بسیار محدود بوده و معمولاً به طراحی خود سازنده ختم می شود و یا طراحان خوش ذوقی هستند که طرح های غیر ساختاری دارند و به سبک حرفه ای آموزش ندیده اند.

موسسه  طراحی طلا و جواهر سکه طبق تفاهم نامه ای با عنوان امکان ایجاد مطالعه طراحی با شرکت نوسازی صنایع ایران به عنوان حامی این موسسه برنامه ای بلند مدت برای ایجاد طراحی های قابل رقابت با بازار خارجی در نظر گرفته است.

وی افزود: تعدادی از سازمان ها و ارگان ها نظر موافق خود را برای حمایت و همکاری با این موسسه اعلام کرده اند.

محمد کشتی آرای رییس اتحادیه کشوری نیز حمایت معنوی خود و تائید مدارک آموزشی این موسسه را از طرف اتحادیه کشوری اعلام کرد. البته گرمای هوا و محیط نامناسب این هم اندیشی، ایشان را به فکر حمایت های بیشتری بابت حمایت هایی از این قبیل واداشت.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 286
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران