پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1159 تاریخ : 1390/04/30-00:00:00
,17,
 هیچ طرحی برای افزایش قیمت انرژی وجود ندارد

وزیر اقتصاداعلام کرد:

هیچ طرحی برای افزایش قیمت انرژی وجود ندارد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: به‌قطعیت می‌گویم درحال‌حاضر در ستاد هدفمندی یارانه‌ها و دبیرخانه طرح تحول هیچ طرحی برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی وجود ندارد.

 به گزارش روز چهارشنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت، دکتر سید شمس الدین حسینی امروز در حاشیه همایش مبارزه با پولشویی در مورد صندوق توسعه ملی گفت: آنچه مسلم است صندوق توسعه ملی اساسنامه قانونی دارد و ارکان آن پیش بینی شده است که یکی از این ارکان هیئت امنا به عنوان رکن سیاست گذار است که رئیس آن رئیس جمهور است و هیئت عامل به عنوان رکن اجرایی صندوق پیش بینی و مشخص شده است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: هیئت امنای صندوق اولویت‌های مهم اختصاص منابع را مشخص کرده و به اولویت بخش صنعت و معدن، صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی و بخش مسکن تاکید کرده است و در قانون بودجه نیز تصویب شده است 10 درصد منابع این صندوق به صورت ریالی به بخش کشاورزی اختصاص یابد.
سخنگوی اقتصادی دولت گفت: این کلیت اولویت بندی بخش‌های اقتصادی توسط هیئت امنای صندوق سیاست‌گذاری شده و هیئت عامل در چارچوب این سیاست‌گذاری و بر اساس قانون برنامه پنجم و اساسنامه صندوق با بانک‌های عامل وارد کار شده با متقاضیان قرارداد می‌بندد.
حسینی تاکید کرد: تاکنون هیچ قراردادی با متقاضیان استفاده از منابع صندوق توسعه ملی منعقد نشده و فقط این سیاست‌گذاری صورت گرفته و هنوز هیئت عامل هیچ پولی را به بانک‌ها پرداخت نکرده است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد اختصاص سهم صنعت و تولید از درآمد هدفمندی یارانه‌ها گفت: سال گذشته 1600 میلیارد تومان از منابع این صندوق به بخش صنعت و تولید اختصاص پیدا کرد. همچنین بخش عمده‌ای از قیمت‌های حامل‌های انرژی به صورت تبعیضی و ترجیحی اعمال شد.
وی در مورد نظارت بانک مرکزی بر مؤسسات مالی و اعتباری گفت: آنچه مسلم است بانک مرکزی به عنوان ناظر پولی و در چارچوب شورای پول و اعتبار روی نرخ‌های قانونی و احتیاطی برای مؤسسات مالی و اعتباری اعمال نظارت می‌کنند و اگر بانک یا مؤسسه‌ای از این قوانین تجاوز کند بانک مرکزی با آن برخورد و آن مؤسسه را جریمه می‌کند.
حسینی در مورد طرح مسکن مهر گفت: بانک مسکن در راستای اجرای طرح اجتماعی مسکن برای طبقات مستضعف و متوسط جامعه راهکار مناسبی در نظر گرفت و آن مسکن مهر است که بانک مرکزی نیز با اعطای خط اعتباری از این طرح پشتیبانی کرد و امسال نیز با انتشار اوراق مشارکت به تامین مالی مسکن مهر اقدام می‌کند.
سخنگوی اقتصادی دولت در مورد افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی در هدفمندی یارانه‌ها گفت: گرچه قانونگذار به دولت اجازه داده در سال اول اجازه افزایش قیمت داده شود اما فعلاً امسال برنامه‌ای برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی نداریم.
وی افزود: به قطعیت می‌گویم امروز در ستاد هدفمندی یارانه‌ها و دبیرخانه طرح تحول هیچ طرحی برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی وجود ندارد.
حسینی در مورد حذف 4 صفر از پول ملی و پول‌های ریز گفت: اگر این طرح اجرا شود برای پول اجزایی تعریف می‌شود و یا اضعاف تعریف می‌شود که پول‌های خرد به وسیله اجزا یا اضعاف مشخص می‌‌شود اما آنهایی که 4 صفر دارند به راحتی قابل خواندن خواهند شد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در همایش نیز در مورد مبارزه با پولشویی گفت: ابعاد انگیزشی مبارزه با پولشویی بر اساس یک حکم الهی هم در قانون اساسی و هم اصول اسلامی وجود دارد.
وی گفت: فرزندان این کشور مظلومانه جان خود را نثار می‌کنند اما کشورهایی که خود بانی جرم پولشویی هستند پشت سر برخی نهادها سنگر می‌گیرند. اما ما به دلیل حسن نیت جمهوری اسلامی عضو این نهادها شدیم و حتی نهادهای خصوصی که خودش تورش دارد و خود را به جامعه جهانی تحمیل می‌کند ما نیز عضو این نهادها شده‌ایم.
حسینی افزود: در حالی که ادعا می‌شود کشور باید جهانی اداره شود اما گروه‌هایی چون 1+5 و یا غیره ادعا می‌کنند باید بر سرنوشت جهان مسلط شده برای همه تصمیم بگیرند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اطلاعاتی که در دبیرخانه مقابله با پولشویی در وزارت اقتصاد وجود دارد در کمتر کشوری در منطقه خاورمیانه نظیر آن پیدا می‌شود و کوچکترین تراکنش‌ها در کشور ما به وسیله کد ملی انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه دفتر مبارزه با مواد مخدر و مفاسد UNODC در سازمان ملل وجود دارد، گفت: در عین حال FATF یک مؤسسه خصوصی است و نوع رفتارش درست نیست اما با این حال تفاهم‌نامه همکاری برای مبارزه با پولشویی با آن امضا کردیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 398
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران