پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1152 تاریخ : 1390/04/29-00:00:00
,14,
نخستین عملیات پرواز با استفاده از سوخت زیستی آغاز شد

نخستین عملیات پرواز با استفاده از سوخت زیستی آغاز شد

شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا با همکاری شرکت ایرباس نخستین عملیات روزانه پرواز مسافری جهان را با استفاده از سوخت زیستی آغاز کرد.

 

گردشگری ـ شرکت هواپیمایی لوفت هانزا برای نخستین بار درجهان دست به راه اندازی برنامه پرواز هوپیمای مسافری و تجاری با استفاده از سوخت زیستی زده است.
 
این برنامه که با انجام عملیات پرواز روزانه میان هامبورگ و فرانکفورت صورت می گیرد نخستین بار در نوع خود است که با استفاده از یک مخلوط زیستی  انجام گرفته است.
 
طبق همین گزارش مواد سوختی مورد استفاده در این هواپیما که ایرباس 321 آ است از سوی موسسه  جهانی استانداردهای سوختی  عملی نیز تایید شده است. هواپیمای ایرباس نیز مجهز به مهندسان پرواز و گروه فنی ویژه ای است که  همگی دارای تاییدیه  موسسه بین المللی مهندسان پروازو خدمات هوایی هستند و کمک های فنی و مشاوره ای وکار نظارت بر عملکرد و کیفیت سوخت را دراین هواپیما هارابر عهده دارند.
 
برنامه پروازهای روزانه لوفت هانزا بخشی از یک پروژه شش ماهه  است که  به مطالعه و بررسی تاثیر درازمدت استفاده از سوخت های پایدار زیستی در عملکرد هواپیماه اختصاص دارد.
  
کریستف فرانز مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی لوفت هانزا در همین زمینه گفت:«شرکت لوفت هانزا نخستین شرکت و خط هوایی درجهان است که برای اولین بار از سوخت زیستی در عملیات پروازهای روزانه خود استفاده کرده است. این گامی است که در راستای استراتژی فعالیت های پایدار و دوست دار محیط زیست است که این شرکت طی سال های مدید به طور موفقیت آمیزی دنیال کرده و هدف ما از این کار کسب اطمینان از آینده ای پایدار در صنعت حمل و نقل است که با انجام این تلاش های مطالعاتی و توسعه این تلاش ها به این مرحله رسیده است.»
 
از آنجا که کیفیت سوخت مسئله ای مهم و تعیین کننده در صنعت حمل و نقل هوایی است و متخصصان ومدیران  ایرباس و لوفت هانزاضمن اظهار رضایت از همکاری با یکدیگر دراین زمینه تاکید کرده اند که سوخت حمل ونقل هوایی تجدید پذیر دارای توان نهفته اما واقعی برای نجات آینده است.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 408
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران