پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1146 تاریخ : 1390/04/29-00:00:00
,14,
خواب فروشی !!!

خواب فروشی !!!

درحالیکه برخی دیگر محدویت را بهانه دانسته و می‌گویند: به دلیل نبود مدیریت کارآمد در گردشگری نمی‌توانیم از امکانت موجود بهره جوییم و محدودیت امکانات بهانه است.

برخی از هتلداران بر این باورند که به دلیل محدودیت در ارائه خدمات به ناچار کالایی به نام خواب را به مسافران می‌فروشند از این رو به‌منظور تامین هزینه‌های جاری، اقامت در هتل‌ها گران تمام می‌شود.

  هتل و هتل‌داری در ایران به عنوان یکی از زنجیره‌های بهم پیوسته گردشگری نقش مهمی در رونق این بخش ایفا می‌کند این درحالی است که گرانی هزینه‌های اقامت سبب بالا رفتن هزینه سفر شده است به‌گونه‌ای که عموم جامعه رغبتی برای سفر در مرزهای داخلی ندارند و به کشورهای همسایه سفر می‌کنند. به گفته هتلداران به دلیل عدم توجه مسئولان به این مهم این بخش به مرز ورشکستگی نزدیک شده است.

 
باید توجه داشت، برخی از هتلداران طرفدار دیدگاه مشتری‌مداری و برخی دیگر طرفدار محصول‌گرایی هستند به این معنا که برخی از این هتلداران معتقد هستند باید کالایی را تولید کنند سپس به دنبال مشتری برای آن برآیند. اما دیدگاه مشتری مداری بر این اعتقاد است که در ابتدای امر باید مشتری را شناخت سپس مطابق با نیاز و احساسات او کالایی را تولید کرد تا بتوان مشتری را جذب نمود.
 
جواد عباسی دبیر جامعه هتلداران گیلان معتقد است:‌ «مشکل صنعت گردشگری و هتلدرای ضعف در کار گروهی است نه نبود امکانات و محدودیت‌های موجود چراکه می‌توان با مدیریت کارآمد و صحیح، این صنعت را رونق بخشید.»
 
وی در توضیح نقش مدیریت در بهره بردن از امکانات تصریح کرد: «در دنیای امروز بحث مدیریت در محدودیت معنا پیدا می‌کند. مدیریت در زمانی که همه چیز محیاست مفهوم ندارد چراکه همه‌چیز به روال خود خوب پیش می‌رود و مدیر نقش تعیین کننده‌ای ندارد. مدیر باید بتواند از تمام امکانات موجود بهره جوید. حال آنکه ممکن است محدودیت‌های اقتصادی، سیاسی و یا فرهنگی در جامعه‌ای وجود داشته باشد. یک مدیر باید بتواند از تمام این بخش‌ها حتی محدودیت‌های موجود در جامعه در راستای تحقق اهداف خود بهره‌جوید.»
 
به اعتقاد عباسی صنعت گردشگری نیازمند تاملی کلی و جامع است تا بخش‌ها و حوزه‌های آن شناسانده و کاربرد هریک از آنها مشخص شود چراکه صنعت گردشگری متشکل از بخش‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است. در این میان حاکمیت بخش سیاسی با حکومت و دولت و قوه قضاییه است. گردشگران، بخش فرهنگی این حوزه را تشکیل می‌دهند که اشاعه ‌دهنده فرهنگ و آداب و رسوم خود هستند و سرمایه‌گذاران نیز بخش اقتصادی این صنعت را تشکیل می‌دهند. اگر این بخش‌ها با یکدیگر همراه شوند بخش فرا بخشی به نام صنعت گردشگری شکل می‌گیرد که محصول تعامل این سه بخش خواهد بود.
 
به گزارش CHN، اگر هریک از این بخشها ضعیف عمل کند گردشگری با مشکل روبه‌رو خواهد شد. به این معنا که یا با رکود و ضعف در این بخش مواجه خواهیم شد یا با عدم رونق و عدم رغبت گردشگران. ولی به اعتقاد کارشناسان اگر بخش اقتصادی و سرمایه‌گذاران درست و سنجیده عمل کنند قادر خواهند بود ضعف‌ها و کاستی‌های این حوزه را پوشش دهند.
 
مدیرعامل جامعه هتلداران گیلان با اشاره به نقش بازاریابی در جذب مشتریان گفت: «با مطالعه عواطف و نیازهای مشتریان و برآورده کردن آن می‌توان مدت اقامت آنها در هتل را افزایش داد. با ایجاد جذابیت‌ها از جمله ایجاد خدمات تکمیلی مانند تعریف‌ تورهای ویژه، سالن‌های ورزشی، برگزاری جشنواره‌های موسیقی و بازی‌ها و ورزش‌های استانی می‌توان انگیزه اقامت بیشتر را در مسافران بوجود آورد.»
 
 
هتل جاذبه نیست، رونق گردشگری نیازمند مدیریت کارآمد است
به اعتقاد عبدالحمید حرمتی رئیس اتحادیه هتلداران خوزستان بخشی که در بحث گردشگری به هتلدار مربوط می‌شود بخش پذیرایی و اقامتی است و هتل به تنهایی نمی‌تواند جاذبه‌ای برای حضور مهمان و گردشگر باشد چراکه گردشگر برای اقامت در هتل وارد منطقه نمی‌شود بلکه برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری در منطقه حضور پیدا می‌کند و در این راستا در محل‌های اقامتی ساکن می‌شود.
 
وی با اشاره به این نکته که گردشگر تنها به منظور صرف شام به هتل‌ یا رستوران آن مراجعه نمی‌کند گفت: «استفاده از موسیقی زنده و بهره بردن از محیطی زیبا و دلنشین عواملی هستند که مورد علاقه عموم جامعه‌اند این درحالی است که در بحث هتلداری امکان اجرای برخی از موسیقی‌هایی که نوای آنرا از صداو سیما می‌شنویم و کنسرت‌های آن برگزار می‌شود نیست.»
 
حرمتی افزود: «به برخی از هتل‌ها اجازه اجرای برخی از موسیقی‌ها داده می‌شود ولی این اجازه همگانی نیست و شامل تمام هتل‌ها نمی‌شود و هتل‌ها اجازه اجرای برخی از موسیقی‌های مجاز که از صدا و سیما نیز پخش می‌شوند و کنسرت‌های آن برگزار می‌شود را ندارند.»
 


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 293
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران