پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1145 تاریخ : 1390/04/29-00:00:00
,17,
بازنشستگی ، دردی نصوح

بازنشستگی ، دردی نصوح

اوایل همین امسال ، " سالجاری ، یعنی سال 1390" در رسانه ها با سر و صدای بسیار اعلام شد که حقوق بازنشستگان به صورت چشمگیری افزایش خواهد یافت و اردیبهشت هم مابه التفاوت ها به حساب ها واریز می شود.!!

 بازنشسته ها که اغلب شان فرصت کافی دارند و با شبکه های رادیو و تلویزیونی داخل کشور در ارتباط هستند و نیز از جمله قشری از جامعه که مطالعه به خصوص خواندن روزنامه را فراموش نکرده اند، بسیار ذوق کردند.

این قشر که سالها برای این کشور و سرزمین تلاش کرده اندو اکنون با هزینه های بسیار زیادتر و به موازات آن با تورم به خصوص تورم بهداشت و درمان و نگهداری و حفاظت از خود، خودشان دست و پنجه نرم می کنند، ذوق سرشاری کردند که ...

آن ها در مجامع عمومی ، محاقل خصوصی و در پارک ها و کوجه و خیابان و اتوبوس و مترو به هم می گفتند، این افزایش چشمگیری حقوق بازنشستگی چقدر است و واقعا می تواند ، دردی از دردهای ما را کاهش دهد.

اردیبهشت امد و رفت و مسوولان و دست اندر کاران اعلام کردند که حتما در حقوق خرداد ماه اعمال می شود و خرداد هم نشد ، در تیر ماه همه منتظر ماندند که حداقل بدانند ، آفزایش حقوق شان چه میزان است و اینکه گفته شده از افزایش حقوق کارمندان بیشتر است، درست است.!!

اکنون در استانه مرداد ماه نه از افزایش حقوق خبری است و هیچ کس هم پاسخگو نیست که مابه التفاوت حقوق ها را چه زمانی به حساب ها واریز می کنند که حتی بعضی از بازنشسه ها که عمل جراحی دارند و در انتظار این افزایش هستند ، به مداوای خود برسند.

توصیه ما به مسوولان و دست اندر کاران این است ، تا زمانی که به انجام کاری اطمینان ندارید ، بی جهت در مردم توقع و انتظار ایجاد نکنید که این انتظار برای بعضی که مشکلات جسمی دارند، بسیار مضر است و اگر خدای ناکرده به سکته قلبی و مغزی و امثال آن دچار شوند، شما هم در این مسایل سهیم هستید.

بازنشستگی با سن بالا در هوای آلوده شهرهای بزرگ به خصوص تهران سرتا پا آلوده و آلاینده ! با این حقوق ها و هزینه ها دردی نصوح است که تحمل آن گاهی برای کسانی که شغل دوم و سومی و ... ندارند ، غیر ممکن و لذا تا گروه دیگری از این قشر  که برای جامعه و خانواده و محله خود منشا خدمت، شان  و اخلاق هستند، به دیار باقی نشتافته اند ، کاری بکنیم.

به خاطر داشته باشیم

مسوولان هم مراقبت قلب ضعیف این قشر باشند و اخبار خیلی خوب و خیلی بد را به یکباره اعلام نکنند و تلاش شودبه تدریج و در یک برنامه زمان بندی اطلاع رسانی کنند.

بازنشسته سالخورده اعم  زن و مرد این توان و  تحمل  را ندارد که چهار ماه و بیشتر منتظر بماند تا شما یک وعده ای را که همین جوری اعلام کرده اید ، جامعه عمل بپوشانید و این خود  یکی از تعاریف دقیق اطلاع رسانی است.!

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 299
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران