پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1134 تاریخ : 1390/04/29-00:00:00
,10,
 برگزاری آزمون مهارت گلیم‌بافی و گیوه‌بافی در شهرستان بوئین‌زهرا

برگزاری آزمون مهارت گلیم‌بافی و گیوه‌بافی در شهرستان بوئین‌زهرا

به منظور ارتقای کیفی آموزش صنایع‌دستی، آزمون مهارت گلیم‌بافی و گیوه‌بافی در شهرستان بوئین‌زهرا برگزار شد.

  به نقل از روابط عمومی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین، «اسدالله بیرانوند» مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان با اعلام این خبر گفت: هم‌اکنون آموزش یک امر زیربنایی برای توسعه بوده و جایگاه خاصی در پیشبرد اهداف و ارتقای سطح کیفی در برنامه‌ها دارد.
    
    او تصریح کرد: صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی از این امر مستثنی نیستند به طوری‌که آموزش امری ضروری برای توسعه و ترویج این صنعت نوین خواهد بود.
    
    بیرانوند با اشاره به روند آموزش در استان قزوین افزود: آموزش صحیح نیروی انسانی انگیزه‌ای مناسب برای توسعه است که زمینه‌های دستیابی به اهداف کلان را فراهم می‌آورد و موجب ترغیب و تشویق برای خلاقیت و نوآوری در حوزه‌های مختلف جامعه می‌شود.
    
    او همچنین با گسترده خواندن برنامه‌های آموزشی صنایع‌دستی در استان اظهار داشت: خوشبختانه آموزش صنایع‌دستی در استان به صورت پویا عمل کرده به طوری‌که مراکز آموزشی در تمامی شهرستان‌های استان فعال هستند.
    
    بیرانوند با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان بوئین‌زهرا کلاس‌های آموزش گلیم‌بافی و گیوه‌بافی برگزار و آزمون مهارت آن نیز به انجام رسیده است، گفت: در این آزمون از میان شرکت‌کنندگان در رشته گلیم‌بافی 47 نفر از روستای ارداق و در رشته گیوه‌بافی 73 نفر از روستای سگزآباد پذیرفته شدند و کارت مهارت پایان دوره دریافت خواهند کرد.
    
    مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین یادآور شد: هدف ما از آموزش صنایع‌دستی حفظ، احیا و نگهداری از رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی بومی استان است و امیدواریم با این روند بتوانیم از منسوخ شدن هنرهای‌سنتی جلوگیری کرده و به ترویج و آموزش آن بپردازیم. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 334
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران