پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 490113 تاریخ : 1398/06/05-16:13:03
,5,
1124روستای کشور تا پایان سال به شبکه پایدار آب سالم متصل می‌شوند

وزیر نیرو:

1124روستای کشور تا پایان سال به شبکه پایدار آب سالم متصل می‌شوند

وزیر نیرو گفت: تا پایان امسال یک‌هزار و 124 روستای کشور به شبکه پایدار آب سالم متصل خواهند شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رضا اردکانیان روز سه شنبه در بازدید از سد مخزنی مراش در شهرستان ماهنشان افزود: طبق تاکیدات رئیس جمهوری از سال 92 تاکنون در هر هفته 30 روستا به شبکه پایدار آب سالم وصل شده است. 
وی اظهار داشت: تا پایان امسال همچنین 10 سد بزرگ ملی در 9 استان کشور افتتاح و 26 هزار هکتار شبکه مدرن آبیاری زهکشی به مجموعه شبکه های موجود اضافه می‌شود.
اردکانیان تصریح کرد: امسال از هر 40 روز یک تصفیه خانه فاضلاب وارد مدار شده است و از حدود 90 روز یک تصفیه خانه بزرگ آب شهری افتتاح می‌شود.
این مسئول ادامه داد: تا پایان سال جاری و طبق وعده اعلام شده هر هفته یک تصفیه خانه فاضلاب در کشور وارد مدار می‌شود و بر این مبنا 29 تصفیه خانه فاضلاب در 16 استان کشور و 12 تصفیه خانه بزرگ آب آشامیدنی نیز در 9 استان کشور به بهره برداری می رسد.
اردکانیان افزود: در بخش برق نیز 13 نیروگاه جدید در کشور به بهره برداری می رسد که با تحقق این مهم سه هزار مگاوات به ظرفیت مصرفی کشور اضافه می شود.
وزیر نیرو گفت: طبق آمار اعلام شده از سوی سازمان ملل متحد 24.3 درصد جمعیت به ویژه در روستاها به الکتریسیته دسترسی ندارند که این نسبت در کشورمان سه دهم درصد است که اغلب آن هم مربوط به روستاهای باجمعیت کمتر از 10 خانوار و عشایر کوچ رو است.
وی اظهار داشت: تمامی این اقدامات در شرایط اقتصادی سخت و با محدودیت های بانکی و ارزی کشور انجام شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 307
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران