پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1120 تاریخ : 1390/04/28-00:00:00
,10,
 پنج رشته از گرایش‌های فرش دستباف، جزومشاغل خانگی قرار گرفت

پنج رشته از گرایش‌های فرش دستباف، جزومشاغل خانگی قرار گرفت

پنج رشته از مشاغل مرتبط با فرش دستباف در زمره قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی قرار گرفت.

به گزارش شبکه تحلیلی خبری بانک و صنعت :  با تصویب قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در مجلس شورای اسلامی، پنج رشته از گرایش های مختلف فرش دستباف، از جمله رنگرزی گیاهی، بافنده خانگی(قالیباف)، نخ ریس سنتی، رنگ آمیزی نقشه فرش و طراحی سنتی فرش از سوی وزارت کار و امور اجتماعی مورد حمایت قرار می‌گیرد.
بر پایه این گزارش، با توجه به ضرورت ایجاد ساز و کارهای لازم و اقدامات موثر و سازنده برای کاهش نرخ بیکاری و استفاده از ظرفیت های مطلوبی که در کسب و کار خانگی وجود دارد؛ توجه و حمایت از مشاغل نام برده، می‌تواند به‌عنوان راهکاری مهم برای ایجاد تثبیت و توسعه اشتغال و گامی موثر در رونق و توسعه اقتصادی کشور باشد.
همچنین در این میان ویژگی‌های قالیبافی و مشاغل وابسته به آن، باعث شده است که در میان دیگر کسب و کارهای خانگی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص دهد.
این گزارش می‌افزاید: وزارت کار و امور اجتماعی حدود 40 درصد از بودجه اختصاصی حمایت و ساماندهی از مشاغل خانگی را با توجه به شمار افراد شاغل در حوزه فرش دستباف، به این بخش اختصاص داده است.
یادآور می شود : کل بودجه اختصاصی به حوزه فرش دستباف معادل 6 میلیارد و 500 میلیون ریال است که بین 31 استان کشور توزیع شده است.
متقاضیان رشته های مشاغل خانگی که مایل به اخذ پروانه شغل هستند؛ می‌توانند ازطریق سایت www.mashaghelkhanegi.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 334
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران