پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1118 تاریخ : 1390/04/28-00:00:00
,9,
کاهش 200 تا 400 تومانی قیمت مرغ در آستانه ماه رمضان

کاهش 200 تا 400 تومانی قیمت مرغ در آستانه ماه رمضان

مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی های مرغداری ایران با اشاره به عرضه بیش از نیاز مرغ به بازار در آستانه ماه رمضان گفت: کاهش حداقل 200 تا 400 تومانی قیمت در هر کیلو ر

به گزارش روز سه شنبه شبکه تحلیلی، خبری بانک و صنعت :حمید فاضلی با اشاره به عرضه بیش از حد تقاضای مرغ در کشور، کاهش قیمت آن را در بازار پیش بینی کرد و اظهار داشت: وضعیت موجود بازار مرغ حاکی از آن است که به دلیل پایین بودن قدرت خرید مردم و عرضه بیش از ظرفیت بازار توزیع، مرغ به قیمت سال گذشته در بازار عرضه شود.
وی ادامه داد: با توجه به وضعیت فعلی بازار و قدرت خرید مردم در آستانه ماه مبارک رمضان، قیمت مرغ زنده حدود دو هزار و 200 تومان برآورد می شود.
وی با اشاره به اینکه تعیین قیمت مطابق سیاست های ابلاغی وزارت بازرگانی، بازار خواهد بود، افزود: مرغ از شمول قیمت گذاری ها حذف شده و این بازار است که در تعیین قیمت مرغ تصمیم گیری می کند البته نظارت های لازم بر فرآیند قیمت گذاری و نحوه توزیع وجود خواهد داشت.
مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی های مرغداری کشور گفت: در واحدهای تولیدی مقداری جوجه ریزی برای ماه رمضان در حال انجام است و لذا با توجه به اقدامات در دست اجرا استنباط ما این است ممکن قیمت مرغ به دلایل ذکر شده با کاهش قیمت مواجه و مرغ به قیمت سال گذشته در بازار عرضه شود.
وی با اشاره به اینکه قیمت فعلی مرغ زنده حدود دو هزار 400 تومان و قیمت مرغ توزیعی به طور میانگین حدود سه هزار و 450 تومان است، تصریح کرد: بر اساس پیش بینی ها حداقل افت قیمت مرغ به خصوص طی ماه رمضان حدود 200 تا 400 تومان در هر کیلو تخمین زده می شود.
فاضلی تأکید کرد: البته خرید تضمینی توسط ارگان های متولی موضوعی است که می تواند تأثیر بسزایی در کنترل یا تنظیم بازار مرغ داشته باشد اما با توجه به افت تقاضا و تداوم سیاست وارداتی در صنعت مرغ از سوی دولت معتقدم واردات هزار تا دو هزار تن در شرایط فعلی به زیان صنعت مرغداری است و باید در این باره تجدید نظر شود.
وی با اشاره به اینکه مرغداری های کشور برای تأمین مواد اولیه با مشکل قیمتی مواجه هستند، ادامه داد: در شرایطی قیمت ذرت حدود 50 تومان بیش از سویا افزایش یافته که تا پیش از این قیمت سویا در قیاس با ذرت با رشد 30 تا 40 درصد مواجه بوده است.
وی افزود: به رغم بالا رفتن هزینه های حمل و نقلی و سوخت برای چرخه سیستم سرمایشی و گرمایشی واحد های تولیدی، حمایت خاصی را از سوی دولت شاهد نبودیم به جز پرداخت تسهیلات قرض الحسنه دو تا سه میلیون تومانی که بالطبع نمی توانست جبران هزینه های تحمیلی به واحدها را داشته باشد.
مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی های مرغداری کشور گفت: پیرو تمهیدات اصلاح ساختاری واحدهای تولیدی با هدف بهره وری حداکثری از ظرفیت ها متأسفانه هنوز هیچ اقدام عاجلی در این زمینه صورت نگرفته و اهم تمهیدات در حد طرح موضوع باقی مانده است.
وی تأکید کرد: از یارانه تخصیص یافته به واحدهای تولیدی هم هنوز رقمی به واحدهای تولیدی پرداخت نشده و در این باره تصمیمی گرفته نشده است که امیدوارم با اجرایی شدن این سیاست ها، زمینه برای بهره وری حداکثری از ظرفیت های واحدهای تولیدی فراهم شود.

 

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 346
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران