پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1103 تاریخ : 1390/04/27-00:00:00
,1,
تسهیلات بانک توسعه صادرات برای جذب گردشگران خارجی

تسهیلات بانک توسعه صادرات برای جذب گردشگران خارجی

بانک توسعه صادرات ایران آمادگی خود را برای اعطای تسهیلات در زمینه اجرای برنامه های زیرساختی، سرمایه گذاری و توسعه صادرات خدمات گردشگری در کشور اعلام کرد.

 


به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، آقای بهمن وکیلی با بیان این مطلب در دیدار با اعضای هیات مدیره جامعه تور گردانان ایران، تصریح کرد: تنها با سرمایه گذاری در زیرساختها نمی توانیم به توسعه و رونق گردشگری برسیم، بلکه باید جنبه های دیگر را نیز مد نظر قرار دهیم.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: جامعه تورگردانان ایران، نیازهای اساسی و راهکارهای مد نظر خود را برای گسترش گردشگری در کشور در قالب بسته ای تدوین کرده و به بانک ارائه کند تا نتیجه کار در قالب یک تفاهم نامه عملیاتی شود.

آقای وکیلی با بیان اینکه سرمایه بانک توسعه صادرات 1.6 میلیارد دلار است، گفت: برنامه اصلی بانک، برنامه ریزی و حمایت از صادرکنندگان کالا و خدمات است تا پیش بینی صادرات 45 میلیارد دلاری سال 90 تحقق یابد. وی افزود: تامین مالی فعالیت های متنوع صادراتی با اتکا به این سرمایه محدود امکان پذیرنخواهد بود از این رو لازم است به فکر راهکارهای دیگری برای تامین مالی طرح های صادراتی باشیم.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات در توضیح سایر راهکارهای تامین مالی گفت: به عنوان مثال آمادگی داریم برای ساخت هتل، اوراق مشارکت ارزی منتشر کرده و به فروش رسانیم و یا اینکه فعالان این صنعت، منابع مالی خود را در این بانک به گردش درآورند.

    تلاش برای کاهش 20 درصدی نرخ هزینه های گردشگری در کشور

در این نشست، اعضای جامعه تورگردانان ایران به بیان دیدگاه های خود پرداختند. رئیس هیات مدیره جامعه تورگردانان ایران گفت: هنوز در کشور شرکت حمل و نقل ویژه گردشگری که بتواند برای گردشگران خارجی خدمات مخصوص و با کیفیت ارائه دهد نداریم که در تلاش هستیم این شرکت را تاسیس کنیم.

آقای ابراهیم پور فرج تصریح کرد: نرخ هزینه های گردشگری در ایران به نسبت ترکیه و کشورهای همسایه افزایش یافته و با حمایت ها و برنامه ریزیهایی که به عمل می آوریم قصد داریم نرخ خدمات و هتل ها را تا 20 درصد کاهش دهیم.

    حل مشکل نقل و انتقال ارز صادرکنندگان

در این دیدار آقای مهندس محمد حسین مهرانی مدیر امور بین الملل بانک توسعه صادرات ایران به حل مشکل نقل و انتقال ارزی وارد کنندگان و صادرکنندگان اشاره کرد و گفت: توانستیم با به کارگیری راهکارهای جدید، مشکلات نقل و انتقال ارز، خصوصا یورو را در کشورهای مختلف جهان حل کنیم و جای نگرانی برای تجار و بازرگانان وجود ندارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 269
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران