پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1073 تاریخ : 1390/04/26-00:00:00
,17,
از فردا دوشنبه قیمت بلیت هواپیما 14درصد گران می شود

از فردا دوشنبه قیمت بلیت هواپیما 14درصد گران می شود

تهران - شبکه تخصصی بانک و صنعن:» دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران اعلام کرد: قیمت بلیت هواپیما از فردا دوشنبه 14درصد افزایش خواهد یافت.

 به گزارش روز یکشنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت، شورای عالی هواپیمایی مسئولیت بررسی افزایش قیمت بلیت هواپیما را به‌عهده دارد؛ ستاد هدفمند سازی یارانه‌ها این امر را به شورای عالی هواپیمایی محول کرد تا بررسی‌هایی انجام شود که پس از این موافقت، نرخ‌های جدید توسط شورای عالی هواپیمایی تصویب و به ایرلاین‌ها ابلاغ شد.
وی ادامه داد: پس از اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها و آزاد‌سازی قیمت‌ حامل‌های انرژی، تا مدتی قیمت بلیت انواع شقوق حمل و نقل هیچ‌گونه افزایشی نداشت.
عضو شورای عالی هواپیمایی با بیان اینکه پس از هدفمندی یارانه‌ها قیمت سوخت هواپیما از ‌هر لیتر 1000 ریال به 4 هزار ریال و نرخ سوخت قطار از هر لیتر 165 ریال به ‌یک هزار و 500 ریال افزایش یافت، ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی تلاش کرد متناسب با اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها و در راستای همکاری با مردم افزایش قیمت‌ها منطقی و مناسب باشد.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران خاطرنشان کرد: با برگزاری جلسات مختلف تصمیم بر این شد که برای جبران مابه‌التفاوت قیمت سوخت قطار از 165 ریال به یک هزار و 500 ریال و نیز میزان تورمی که هرساله وجود داشت قیمت بلیت‌های قطار‌ها به طور متوسط حدود 14 درصد (بین 9 تا 19 درصد بسته به نوع مسیر) افزایش یابد.
این عضو شورای عالی هواپیمایی افزود:‌ میزان افزایش قیمت در مسیرهای مختلف توسط سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده است.
به گفته غوابش، شرکت‌های هواپیمایی برای ارائه خدمات بهتر به مسافران و جبران مابه‌التفاوت قیمت سوخت خود هزینه زیادی را متحمل شده‌اند که در راستای عدم کاهش خدمات آنها به مسافران در تابستان جاری این افزایش قیمت اعمال خواهد شد.
به گزارش فارس برخی نرخ‌های جدید بلیت هواپیما در مسیر‌های مختلف با احتساب افزایش متوسط 14 درصدی، به شرح زیر است:

‌تهران - کیش 102800 تومان‌
تهران - مشهد 77600 تومان
تهران - شیراز 74600 تومان
تهران - اصفهان 55800 تومان
تهران - تبریز 59400 تومان
شیراز - کیش 55800 تومان
مشهد - کیش 122600 تومان.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 432
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران