پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1065 تاریخ : 1390/04/25-00:00:00
,9,
واردات گوشت نباید به ضرر تولیدکننده باشد

واردات گوشت نباید به ضرر تولیدکننده باشد

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: وقتی ظرفیت تولید داریم باید از تولیدکننده حمایت کنیم.

به گزارش روز شنبه شبکه تحلیلی، خبری بانک و صنعت :عباسعلی ناصریان با بیان این که شرایط باید به گونه ای باشد که تولیدکننده برای تولید تشویق شود، اظهار کرد: واردات باید طوری باشد که به ضرر تولیدکننده نباشد. دادن بازار تولید به تولیدکنندگان خارجی منطقی نیست و تحت هر شرایطی باید از تولیدکننده حمایت شود.
این استاد دانشگاه با اشاره به این که در کشور نیروی بسیاری برای تولید داریم، تصریح کرد: نوسان قیمت مواد غذایی بسیار زیاد است. به همین دلیل تولیدکننده نمی تواند برای یک سال برنامه ریزی کند و وقتی که ریسک تولید برای او زیاد می شود تمایلی برای آن ندارد.
عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد ثبات بازار و تداوم منطقی آن را بسیار ضروری دانست و اظهار کرد: اگر قرار است قیمت نهاده ها بالا برود تولیدکننده باید آگاه شود تا بتواند برنامه ریزی کند همچنین باید بین عرضه و تقاضا تعادل برقرار شود.
ناصریان افزود: در همه جای دنیا دولت ها روی مواد غذایی اساسی از جمله گوشت بسیار حساس هستند. در رابطه با این اقلام خوراکی قیمت ها نباید لجام گسیخته بالا و پایین برود.دولت و عوامل برنامه ریز و سرمایه گذار باید سیاست هایی را برای کنترل قیمت تنظیم کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت گوشت قرمز به دلیل قیمت بالای نهاده ها و مشکلات موجود برای تولید بالا است که اگر بازار مدیریت شود قیمت ها پایین می آید و این نه از طریق تفکرات و شیوه های سنتی بلکه از مسیر علم و دانش امکان پذیر است.
ناصریان در پایان عنوان کرد: وجود تشکل هایی که تولیدکننده، مصرف کننده و دولت در آن ها حضور داشته باشد بسیار حائز اهمیت است.

 

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 528
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران