پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1051 تاریخ : 1390/04/23-00:00:00
,10,
اختصاص 5 میلیارد تومان تسهیلات برای فرش دستباف کردستان

اختصاص 5 میلیارد تومان تسهیلات برای فرش دستباف کردستان

رئیس سازمان بازرگانی استان کردستان از اختصاص پنج میلیارد تومان تسهیلات به بخش فرش دستباف کردستان در سفر دور سوم ریاست جمهوری به این استان خبر داد.

به گزارش روز پنج شنبه شبکه تحلیلی خبری بانک و صنعت : پیمان اسراری شامگاه در همایش تجلیل از برگزیدگان اولین نمایشگاه و جشنواره فرش دستباف کردستان گفت: پنج میلیارد تومان تسهیلات در جریان سفر سوم هیئت دولت به کردستان به بخش فرش دستباف این استان اختصاص داده شده که 50 درصد آن را شرکت ملی فرش ایران و 50 درصد دیگر را شرکت فرش استان تامین می کند.
    وی افزود: 400 میلیون تومان دیگر از همین محل برای ترویج، توسعه، مطالعه و پژوهش بخش فرش دستباف کردستان در جریان سفر سوم دولت به استان اختصاص داده شد ه است.
    رئیس سازمان بازرگانی استان کردستان بیان کرد: 90 هزار بافنده در بخش تولید فرش دستباف در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند که توانسته‌اند در سال گذشته پنج هزار و 600 متر مربع فرش را تولید کنند.
    وی افزود: فرش به عنوان یک ظرفیت ارزشمند در استان کردستان باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و در برنامه های کلان استان در راستای توسعه و تقویت آن تصمیم گیری شود که این مهم می تواند در آینده زمینه را برای افزایش تولید، ایجاد اشتغال و همچنین صادرات این محصول فراهم کند.
    اسراری در خصوص سرمایه گذاری و احیاء فرش دستباف استان کردستان گفت: باید با برنامه ریزی کارشناسانه برای سال آینده سطح اجتماعی فرش بافان را بالا ببریم به طوری که همه تحت پوشش بیمه اجمتاعی قرار گیرند تا زمینه برای افزایش تولید و ارتقاء کیفیت محصول فراهم شود.
    وی یادآور شد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل خوب استان کردستان باید تولید سالیانه پنج هزار و 600 متر مربع فرش دستباف افزایش پیدا کند و ساماندهی لازم در بخش تولید فرش این استان در دستور کار قرار گیرد که سازمان بازرگانی آمادگی لازم برای مشارکت در این بخش را دارد.
    اسراری بیان کرد: فرش بافان ما با سلیقه بازار و سرمایه گذاری تجاری آشنایی لازم را ندارند که این خود مشکلات عدیده ای را برای آنها به وجود می آورد.
    رئیس سازمان بازرگانی استان کردستان در پایان اظهار داشت: از 20 سال قبل تشکل های ما هیچ گونه تغییر و پیشرفتی نداشته اند و با مهندسی مجدد این تشکل ها می توانند هم در بخش بازارهای ملی و بین الملی و هم ارائه خدمات به فرش بافان استانی گام های بسیار خوبی بردارند.
    در پایان این همایش که با حضور مسئولان استانی برگزار شد از خریداران و فروشندگان برتر اولین جشنواره و نمایشگاه استانی فرش دستباف تجلیل به عمل آمد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 289
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران