پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1023 تاریخ : 1390/04/22-00:00:00
,9,
 می توانیم صادر کننده اصلی گوشت باشیم

رئیس جمهور :

می توانیم صادر کننده اصلی گوشت باشیم

رئیس جمهور گفت: می توانیم به صادرکننده اصلی گوشت و محصولات دامی در منطقه و در بخش هایی از جهان تبدیل شویم.

به گزارش روز چهارشنبه شبکه تحلیلی، خبری بانک و صنعت :احمدی نژاد در مراسم افتتاح فاز اول راه آهن مراغه - ارومیه و سه طرح دیگر با بیان اینکه آذربایجان غربی قطعه ای درخشان و پر افتخار از هویت ، تاریخ و عظمت ملت ایران است ، افزود: خدای بزرگ را سپاس گزارم که در بهترین ایام سال ، ماه شعبان المعظم و بین میلاد امام حسین (ع) و فرزند برومند و گل سرسبد آفرینش امام عصر (عج) توفیق حضور در خطه آذربایجان غربی و زیارت بهترین مردم ایران را عنایت فرمود.

وی اضافه کرد: مردم آذربایجان غربی مردمی هوشمند و مؤمن و دلداده پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) و ایستاده بر ارزش ها و آرمان های الهی هستند.

رئیس جمهور گفت: آنچه در تاریخ ایران از صلابت ، ایمان و هوشمندی مردم این دیار ثبت شده ، همگی ، عزت ، افتخار ، شجاعت و فداکاری است.

احمدی نژاد افزود: خدای بزرگ را سپاس گزارم که توفیق مجدد سفر به این استان و عرض سلام و احترام به مردم بزرگوار این استان را عنایت فرمود.

وی ادامه داد: روند پیشرفت و ساختن در استان ، بسیار پرشتاب و در مسیر درست است.

وی گفت: امروز چهار طرح بسیار مهم و ارزشمند و هر یک در جایگاه خود بسیار تأثیرگذار،افتتاح شد.

رئیس جمهور افزود: واکسن سازی روناک از کارهای مهم و ارزشمند است.

وی گفت: تب برفکی بیماری مهلکی است که وقتی دام را گرفتار می کند کشتار وسیعی روی می دهد و ساخت این واکسن کمک می کند دام کشور از آسیب این خطر در امان بماند.

احمدی نژاد افزود: تولیدات و رشد جمعیت دامی کشور هر روز افزون تر می شود و آذربایجان غربی هم از مراکز اصلی صنعت دامداری و تولید محصولات دامی کشور است.

وی افزود: تولید واکسن کمک خواهد کرد که محصولات دامی ما به سرعت افزایش پیدا کند و خسارت هایی که به دامداران و کشاورزان عزیز وارد می شود ، مهار شود.

رئیس جمهور گفت: خوشبختانه ظرفیت تولید این واکسن در این کارخانه بیش از نیاز کشور است و می تواند از همین امروز به فهرست صادرات استان آذربایجان غربی اضافه شود.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به افتتاح طرح توسعه نیروگاه آذربایجان غربی افزود: ظرفیت تولید برق کشور به 62 و 7 دهم هزار مگاوات در سال رسید که عددی افتخارآمیز است.

احمدی نژاد گفت: 24 هزار مگاوات از این ظرفیت تولید برق، درچهار پنج سال اخیر اضافه شده است.

وی افزود: همکاران ما در وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و نیرو ثابت کردند که اهداف و آرزوهای به ظاهر دست نیافتنی در دسترس ملت ایران قرار دارد.
احمدی نژاد گفت: یادمان نمی رود هفت هشت سال قبل در تابستان چقدر خاموشی های با برنامه در مناطق مختلف داشتیم اما اکنون ظرفیت آنقدر افزایش یافته است که اگر مردم مقداری همراهی کنند که می کنند صادرکننده اول برق در منطقه خواهیم شد.

رئیس جمهور افزود: از مقطعی که نیاز بود شبانه روز شش تا هشت ساعت خاموشی در شهرها و روستاها ایجاد شود امروز به جایی رسیده ایم که در حال صدور برق هستیم و علاوه بر آن ، بخش صنعت که همواره متقاضی دریافت برق است دیگر در نوبت های طولانی تحت فشار قرار نمی گیرد.

احمدی نژاد گفت: علاوه بر اینکه نیاز مصرفی کشور تامین شده است فرصت برای سرمایه گذاری های صنعتی و تولیدی که نیاز به انرژی برق دارند فراهم شده است.

رئیس جمهور افزود: استان اذربایجان غربی هفدهمین استانی است که پس از سمنان علاوه بر تامین همه نیازهای خود می تواند صادرکننده برق هم باشد.

احمدی نژاد اضافه کرد: میزان مصرف برق این استان 720 مگاوات اما تولید این استان 1352 مگاوات است یعنی 632 مگاوات ساعت برق می تواند به کشورهای همسایه صادر کند که مشتری نیز دارد

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 285
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران