پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1004 تاریخ : 1390/04/22-00:00:00
,17,
ابهام ۳هزار میلیاردی در درآمد ۵۹ هزارمیلیاردی بیمه‌ها

ابهام ۳هزار میلیاردی در درآمد ۵۹ هزارمیلیاردی بیمه‌ها

مطابق این آمار ۵۸ تریلیون و ۶۸۹میلیارد ریال از حق بیمه‌های تولیدی در سال ۱۳۸۹ مربوط به ۱۷ شرکت فعال در سرزمین اصلی و فقط ۲۶۶ میلیارد ریال مربوط به سه شرکت بیمه مستقیم به ثبت رسیده در مناطق آزاد است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با استناد به گزارش عملکرد سالانه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۸۹ از تولید حق بیمه کشور را ۵۹ تریلیون ریال و ضریب خسارت را ۷۸

 به گزارش روز چهارشنبه شبکه تحلیلی ، خبری بانک و صنعت، سیدعلی موسوی‌جرف" اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش بیمه مرکزی از عملکرد بازار بیمه کشور، تولید حق بیمه در قیاس با سال گذشته حدود ۲۸ درصد رشد یافته و به ۵۹ تریلیون و ۱۶۲ میلیارد ریال رسیده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: شرکت‌های بیمه بر اساس قانون باید ۱۰ درصد از دریافتی قراردادهای بیمه شخص ثالث را برای توسعه امور حمل و نقل کشور، به خزانه واریز کنند.

وی ادامه داد: شرکت‌های بیمه‌گر از ابتدای امسال با اطلاع بیمه مرکزی جمهوری اسلامی، افزون بر وجوه دریافتی بیمه شخص ثالث، ۱۰ درصد نیز به صورت غیرقانونی از مشتریان خود گرفته و آن ۱۰درصد را به خزانه واریز کرده‌اند.

به گفته این نماینده مردم در مجلس، از آغاز سال گذشته بیش از ۱۵ میلیون خودرو شامل موتور سیکلت، ماشین سواری و ماشین سنگین، از طریق شرکت های بیمه در سراسر کشور بیمه شده‌اند.

موسوی جرف تأکید کرد: با محاسبه میانگین وجوه دریافتی برای بیمه شخص ثالث خودروهای بیمه شده در سال ۸۹، رقمی افزون بر ۳۰۰ میلیارد تومان به صورت غیرقانونی و مازاد بر وجوه قانونی بیمه، از بیمه شدگان دریافت شده است.

 

جزئیات درآمد بیمه‌های کشور در سال ۸۹

مطابق این آمار ۵۸ تریلیون و ۶۸۹میلیارد ریال از حق بیمه‌های تولیدی در سال ۱۳۸۹ مربوط به ۱۷ شرکت فعال در سرزمین اصلی و فقط ۲۶۶ میلیارد ریال مربوط به سه شرکت بیمه مستقیم به ثبت رسیده در مناطق آزاد است.

البته مطابق گزارش معاونت اتکایی بیمه مرکزی، ۱۷ شرکت از ۲۲ شرکت فعال در صنعت بیمه کشور که مشمول واگذاری بخشی از حق بیمه تولیدی خود تحت پوشش بیمه اتکایی اجباری نزد بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران هستند نیز در سال گذشته ۵۸ تریلیون و ۸۹۶ میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده‌اند.

این گزارش که آمار پنج شرکت فعال در مناطق آزاد و شرکت‌های بیمه اتکایی را در بر نمی‌گیرد، نشان دهنده آن است که ۱۷ شرکت بیمه مستقیم در سال گذشته ۳۹ تریلیون و ۶۵ میلیارد ریال خسارت پرداختند.

بنابراین در این سال ۹ تریلیون و ۴۰۴ میلیارد ریال از خسارت‌هایی که واقع شده است، اما در همین سال تسویه نشده، خسارت‌ معوق به شمار می‌رود و در خسارت‌های پرداختی لحاظ نشده است.

بر اساس همین گزارش، ضریب خسارت صنعت بیمه در سال ۱۳۸۹ در قیاس با سال ۱۳۸۸ حدود ۳.۸ درصد افزایش یافت و به ۷۸.۵۵ درصد رسید؛ به این ترتیب ۷۸.۵۵درصد از حق بیمه‌های دریافتی شرکت‌های بیمه به‌طور مستقیم برای جبران خسارت بیمه‌گذاران خسارت دیده، به خسارت‌دیدگان برگشت داده شد.

در سال ۱۳۸۹ سهم شرکت‌های بیمه غیردولتی از حق بیمه تولیدی نزدیک به ۵۴ درصد و از خسارت پرداختی نزدیک به ۵۰ درصد بوده است.

البته در سال۱۳۸۹نیز شرکت‌های بیمه غیردولتی، شامل شرکت‌های بیمه خصوصی و شرکت‌های بیمه سابقاً دولتی که در دو سال اخیر سهام آنها از طریق بورس واگذار شده، در مجموع نزدیک به ۵۴ درصد از حق بیمه ها را تولیدکرده و نزدیک به ۵۰ درصد ازکل خسارت های بازار بیمه را پرداخته‌اند.

مطابق گزارش مدیریت بیمه‌های اتکایی اجباری بیمه مرکزی، سهم شرکت‌های بیمه غیردولتی از حق بیمه تولیدی در سال گذشته، ۵۳.۶۴ درصد و از خسارت‌ها ۴۹.۷۵ درصد است.

شرکت بیمه ایران، به عنوان تنها شرکت بیمه دولتی فعال در بخش بیمه‌های بازرگانی، ۴۶.۳۶ درصد از حق بیمه‌ها را تولید کرد و ۵۰.۲۵ درصد از خسارت‌ها را پرداخت کرده است.

در این سال شرکت بیمه آسیا نیز با تولید ۱۱.۳۷درصد از حق بیمه‌ها بزرگترین شرکت بیمه خصوصی ‌کشور در نظر گرفته شد، زیرا این شرکت در سال گذشته ۱۱.۳۶ درصد از خسارت‌های بازار بیمه کشور را پرداخت کرده است.

در این میان، بیمه کوثر نیز در سال ۱۳۸۹ کوچکترین شرکت بیمه مستقیم در سرزمین اصلی به شمار می‌رود و سه صدم درصد از حق بیمه‌های بازار را تولید کرده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 456
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران